AKTUALIZOVÁNO; V holandském Amsterodamu, sídle hlavního sponzora francouzské stáje Renault F1, spatřil světlo světa nový monopost R27 v nových barvách modré, bílé, oranžové a žluté.
Podle prezidenta týmu Alaina Dassase stojí stáj před velkou výzvou, kterou je přirozeně obhajoba obou titulů a především pozice nejlepšího týmu současné Formule 1. „Oba naše tituly jsou obrazem kvality, technické úrovně a spolehlivosti.“
Nové barevné schéma s sebou nese vstup nového sponzora, holandské bankovní společnosti ING. Sponzorovat úspěšnou stáj Formule 1 je podle člena vedení Tilmanta tím nejlepším reklamním plánem s ohledem na expanzi do celého světa. „Tým Renault je příkladem týmové práce a jsem přesvědčen o tom, že bude i nadále stejně silný.“
Šasi R27 je opatřeno novou aerodynamikou a podobně jako konkurence, také Francouzi zaměřili pozornost na zavěšení kol, které bylo nutné podle technického ředitele Boba Bella přepracovat pro nové pneumatiky Bridgestone, jež budou proti předcházejícím ročníkům tvrdší. Motor RS27 je sice díky zmrazení prakticky nezměněn, ale přenos hnací síly zajišťuje nová sedmirychlostní převodovka, která byla upravena pro lepší umístění zadního zavěšení kol. Jeho horní hranice otáček je dána předpisy a agregát točí 19 000 otáček za minutu.
Bell slíbil, že hlad po vítězstvích trvá i nadále a přestože očekává vyrovnání konkurence, budou mít do nové sezony hodně konkurenceschopný vůz. „Procházíme adaptačním vývojem a úspěšné prvky z R26 používáme i v R27. Vývoj bude pokračovat nadále i v celé sezoně 2007.“
Ředitel oddělení motorů Rob White přiznal, že nových dílů bude mít RS27 jen 10%, zbývajících 90% tvoří úspěšný loňský RS26. „V minulých letech jsme připravovali prakticky celý nový motor, tentokrát byla příprava jiná, soustředili jsme se na maximální spolehlivost a setrvání na špičkové úrovni. Především jsme pracovali na optimalizaci motoru v nejvyšších otáčkách.“
Ke slovu se pak dostali také jezdci, z toho dva nováčci. K Fisichellovi na závodní sedačku postoupil loňský náhradník a testman Kovalainen. Jeho pozici zaujal Nelson Piquet junior a druhý testovací jezdec je zkušený Ricardo Zonta, jenž přestoupil do Renaultu z Toyoty.
„Atmosféra v týmu je skvělá, všichni jsme optimisticky naladěni a i mé sebevědomí je vysoké. Renault umí stavět vozy pro boj o titul, proto mám nyní skvělou šanci splnit svůj velký sen, získat titul mistra světa a udělám pro to maximum,“ uvedl Giancarlo Fisichella.
Kovalainen se velmi těší na návrat k závodění po roční přestávce v testovacím voze. Uvědomuje si svoji úlohu a hodlá udělat maximum, aby důvěru stáje nezklamal. „Mám velkou radost, málokterému debutantovi se podaří usednout do vozu špičkové stáje ve své první sezoně. Musím se hodně učit a minimalizovat chyby.“
Oficiální představení ukončil šéf týmu Flavio Briatore, který v duchu svých posledních rozhovorů potvrdil, že síla Renaultu bude spočívat právě v tom, že ho letos neprovázely žádné zásadní změny, ale pouze vývoj. „Čeká nás vyrovnané startovní pole a těžká sezona, přesto jsme optimisticky naladěni a těšíme se na boj na dráze. Jen náročné podmínky umožňují zářit nad konkurencí, a to je náš cíl i pro sezonu 2007.“
Foto: Renault
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.