AKTUALIZOVÁNO; V holandském Amsterodamu, sídle hlavního sponzora francouzské stáje Renault F1, spatřil světlo světa nový monopost R27 v nových barvách modré, bílé, oranžové a žluté.
Podle prezidenta týmu Alaina Dassase stojí stáj před velkou výzvou, kterou je přirozeně obhajoba obou titulů a především pozice nejlepšího týmu současné Formule 1. „Oba naše tituly jsou obrazem kvality, technické úrovně a spolehlivosti.“
Nové barevné schéma s sebou nese vstup nového sponzora, holandské bankovní společnosti ING. Sponzorovat úspěšnou stáj Formule 1 je podle člena vedení Tilmanta tím nejlepším reklamním plánem s ohledem na expanzi do celého světa. „Tým Renault je příkladem týmové práce a jsem přesvědčen o tom, že bude i nadále stejně silný.“
Šasi R27 je opatřeno novou aerodynamikou a podobně jako konkurence, také Francouzi zaměřili pozornost na zavěšení kol, které bylo nutné podle technického ředitele Boba Bella přepracovat pro nové pneumatiky Bridgestone, jež budou proti předcházejícím ročníkům tvrdší. Motor RS27 je sice díky zmrazení prakticky nezměněn, ale přenos hnací síly zajišťuje nová sedmirychlostní převodovka, která byla upravena pro lepší umístění zadního zavěšení kol. Jeho horní hranice otáček je dána předpisy a agregát točí 19 000 otáček za minutu.
Bell slíbil, že hlad po vítězstvích trvá i nadále a přestože očekává vyrovnání konkurence, budou mít do nové sezony hodně konkurenceschopný vůz. „Procházíme adaptačním vývojem a úspěšné prvky z R26 používáme i v R27. Vývoj bude pokračovat nadále i v celé sezoně 2007.“
Ředitel oddělení motorů Rob White přiznal, že nových dílů bude mít RS27 jen 10%, zbývajících 90% tvoří úspěšný loňský RS26. „V minulých letech jsme připravovali prakticky celý nový motor, tentokrát byla příprava jiná, soustředili jsme se na maximální spolehlivost a setrvání na špičkové úrovni. Především jsme pracovali na optimalizaci motoru v nejvyšších otáčkách.“
Ke slovu se pak dostali také jezdci, z toho dva nováčci. K Fisichellovi na závodní sedačku postoupil loňský náhradník a testman Kovalainen. Jeho pozici zaujal Nelson Piquet junior a druhý testovací jezdec je zkušený Ricardo Zonta, jenž přestoupil do Renaultu z Toyoty.
„Atmosféra v týmu je skvělá, všichni jsme optimisticky naladěni a i mé sebevědomí je vysoké. Renault umí stavět vozy pro boj o titul, proto mám nyní skvělou šanci splnit svůj velký sen, získat titul mistra světa a udělám pro to maximum,“ uvedl Giancarlo Fisichella.
Kovalainen se velmi těší na návrat k závodění po roční přestávce v testovacím voze. Uvědomuje si svoji úlohu a hodlá udělat maximum, aby důvěru stáje nezklamal. „Mám velkou radost, málokterému debutantovi se podaří usednout do vozu špičkové stáje ve své první sezoně. Musím se hodně učit a minimalizovat chyby.“
Oficiální představení ukončil šéf týmu Flavio Briatore, který v duchu svých posledních rozhovorů potvrdil, že síla Renaultu bude spočívat právě v tom, že ho letos neprovázely žádné zásadní změny, ale pouze vývoj. „Čeká nás vyrovnané startovní pole a těžká sezona, přesto jsme optimisticky naladěni a těšíme se na boj na dráze. Jen náročné podmínky umožňují zářit nad konkurencí, a to je náš cíl i pro sezonu 2007.“
Foto: Renault
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.