S čím přišli býci do Formule 1 a jaká je současná situace? Zůstali věrni svým představám a nebo se přizpůsobili zažitému způsobu soupeřů? Na tyto otázky upozorňuje kritizující bývalý pilot Red Bull Racing Christian Klien.
Rakušan tvořil dvojici, která měla být startovní posádkou úspěšné éry stáje po odkoupení továrny i vybavení od Fordu. Ale zatímco zkušený Coulthard s vozem dosahoval alespoň přijatelných výsledků, mladší Klien za ním zaostával. Nakonec byl ze závodní sedačky odvolán a nyní působí jako testovací pilot Hondy.
„Nestačím se divit. Red Bull vstoupil do F1 s úplně jinými představami, kde je jim ale nyní konec,“ ptá se kriticky Klien. „Program Red Bull Junior je zatím velmi úspěšný, ale místo podpory jeho absolventů si nakonec do svých vozů posadili mírně řečeno hodně zkušené jezdce.“
Klien přirozeně naráží na skutečnost, že na jeho místo stáj angažovala téměř Coulthardova vrstevníka Marka Webbera, přitom ani jeden z jezdců neměl s juniorkou Red Bull nic společného.
V souvislosti s prohlášeními Kliena nelze nezmínit slova šéfa týmu Hornera, který si naopak zkušeností Coultharda a Webbera velmi cení a nechce opakovat loňský neúspěšný rok. „Myslím si, že jsme zvolili dobře, Mark i David jsou profesionálové, kteří dokáží pomoci při vývoji a přípravě vozu.“
Nutno však podotknout, že v jistém smyslu slova má Klien pravdu, neboť sestava Red Bull je daleko nejstarší, přitom se výrobce energetických nápojů soustředí na mládež a výrazně adrenalinové sporty...
Foto: GEPA pictures GmbH
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.