Polská hvězda Formule 1 Robert Kubica přiznal obavy z nových jednotných pneumatik. Nejde o bezpečnost, ale o schopnost vytěžit z nich maximum.
Lze očekávat, že nové pneumatiky Bridgestone budou trvanlivější a Japonci nebudou v monopolním postavení hledat ze svého výrobního spektra ten nejoptimálnější plášť pro daný typ okruhu.
Kubica si uvědomuje skutečnost, že budou mít pravděpodobně navrch jezdci, kteří se vyznačují jemným stylem řízení.
„S tvrdšími gumami se musí jezdit jemněji než s měkkými plášti, které mají lepší přilnavost, projeví se to nejvíce při brzdění do zatáčky, při tvrdém stylu snadněji ztratíte kontakt s vozovkou. Pokud neupravíme šasi, budu muset měnit svůj styl, což je samozřejmě velmi nepříjemné,“ obává se Kubica, kterého šéf BMW Sauber Mario Theissen označuje jezdcem podobně agresivního stylu, jako dvojnásobný šampion Alonso.
Theissen je ale přesvědčen o tom, že přestože se bude snadněji žít v úvodu sezony jezdcům typu Buttona či Heidfelda, každý dobrý pilot se s podmínkami vypořádá...
Foto: BMW Motorsport
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.