Polská hvězda Formule 1 Robert Kubica přiznal obavy z nových jednotných pneumatik. Nejde o bezpečnost, ale o schopnost vytěžit z nich maximum.
Lze očekávat, že nové pneumatiky Bridgestone budou trvanlivější a Japonci nebudou v monopolním postavení hledat ze svého výrobního spektra ten nejoptimálnější plášť pro daný typ okruhu.
Kubica si uvědomuje skutečnost, že budou mít pravděpodobně navrch jezdci, kteří se vyznačují jemným stylem řízení.
„S tvrdšími gumami se musí jezdit jemněji než s měkkými plášti, které mají lepší přilnavost, projeví se to nejvíce při brzdění do zatáčky, při tvrdém stylu snadněji ztratíte kontakt s vozovkou. Pokud neupravíme šasi, budu muset měnit svůj styl, což je samozřejmě velmi nepříjemné,“ obává se Kubica, kterého šéf BMW Sauber Mario Theissen označuje jezdcem podobně agresivního stylu, jako dvojnásobný šampion Alonso.
Theissen je ale přesvědčen o tom, že přestože se bude snadněji žít v úvodu sezony jezdcům typu Buttona či Heidfelda, každý dobrý pilot se s podmínkami vypořádá...
Foto: BMW Motorsport
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.