Tovární stáj japonské automobilky už není ve Formuli 1 začátečníkem, ale výsledky se stále ne a ne dostavit, a to i přesto, že její roční rozpočet patří na absolutní vrchol v F1.
Vedení stáje při představení novinky pro letošní rok TF107 znovu přiznalo, že očekávání od loňské sezony nenaplnilo, ale dalo slib, že letošní výsledky budou výrazně lepší a cílem je vítězství v závodě.
Toyota měla dlouhodobě potíže s málo účinnou aerodynamikou a zatímco motory byly považovány za silnou stránku závodního vozu, šasi naopak za slabinu. Proto byl koupen za tučný peníz úspěšný konstruktér Mike Gascoyne, jehož však stáj po nedlouhé době zase ze svých služeb uvolnila. Oficiální vysvětlení bylo vším, jen ne konkrétním zdůvodněním.
„V Toyotě mají úplně špatnou koncepci, špatnou práci nedělá Japonsko, ale chybná rozhodnutí se přijímají zásadně v Kolíně, divím se, že je ještě nevyhodili,“ uvedl Gascoyne, jenž nyní působí ve Spykeru.
„Pokud vezmeme v úvahu poměr rozpočet / výsledky, je Toyota nejméně efektivním týmem startovního pole! Jestli od základu nezmění svoji koncepci a pracovní postupy, nikdy se k cíli nedostanou.“
Foto: Toyota Racing
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.