Tovární stáj japonské automobilky už není ve Formuli 1 začátečníkem, ale výsledky se stále ne a ne dostavit, a to i přesto, že její roční rozpočet patří na absolutní vrchol v F1.
Vedení stáje při představení novinky pro letošní rok TF107 znovu přiznalo, že očekávání od loňské sezony nenaplnilo, ale dalo slib, že letošní výsledky budou výrazně lepší a cílem je vítězství v závodě.
Toyota měla dlouhodobě potíže s málo účinnou aerodynamikou a zatímco motory byly považovány za silnou stránku závodního vozu, šasi naopak za slabinu. Proto byl koupen za tučný peníz úspěšný konstruktér Mike Gascoyne, jehož však stáj po nedlouhé době zase ze svých služeb uvolnila. Oficiální vysvětlení bylo vším, jen ne konkrétním zdůvodněním.
„V Toyotě mají úplně špatnou koncepci, špatnou práci nedělá Japonsko, ale chybná rozhodnutí se přijímají zásadně v Kolíně, divím se, že je ještě nevyhodili,“ uvedl Gascoyne, jenž nyní působí ve Spykeru.
„Pokud vezmeme v úvahu poměr rozpočet / výsledky, je Toyota nejméně efektivním týmem startovního pole! Jestli od základu nezmění svoji koncepci a pracovní postupy, nikdy se k cíli nedostanou.“
Foto: Toyota Racing
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.