Polská hvězda první velikosti a pilot stáje BMW Sauber dnes zavzpomínal na svoji cestu do Formule 1 a prozradil i svoji silnou stránku.
Robert Kubica při dnešním slavnostním představení týmu pro sezonu 2007 poděkoval svým rodičům, kteří ho vždy podporovali a už od osmi roků s ním jezdili po Polsku trénovat a závodit s motokárou.
Ve třinácti letech se přestěhoval do Itálie, aby mohl dále růst, neboť doma už konkurenci neměl. „V Itálii byl tehdy nejlepší a nejvyrovnanější šampionát. Mým cílem bylo umístit se do první dvacítky a já hned získal pole position a dvě druhá místa v závodech. Přišly však i špatné časy, to když otci došly peníze. Na evropské poměry jsme zkrátka neměli dost velký příjem."
Polskému jezdci se musí přiznat, že si získává stále větší popularitu svými dobrými výkony provázenými skromným vystupováním. Například na rozdíl od Hamiltona přiznává, že o Formuli 1 vůbec nesnil, měl podstatně menší a reálnější cíle. „K postupu do F1 musí mít člověk hodně velké štěstí a mne potkalo v prosinci 2005, když mi zavolal Mario Theissen.“
Přes skromnost prozradil, v čem vidí svoji sílu. „Myslím si, že mou největší zbraní je hlava. Jsem psychicky velmi silný a vždy říkám, že polovina úspěchu začíná v hlavě a v psychické přípravě.“
Foto: BMW Motorsport
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.