Technický ředitel Red Bull Racing Adrian Newey má ve sporné otázce kolem možného prodeje starších vozů továrních týmů soukromým stájím zcela jasno.
„Uvědomuji si, že jsou na tuto otázku dva základní pohledy a každý má nějaké klady a zápory, ale já mám představu jasnou.“
Podle Neweye je ve Formuli 1 šest továrních týmů a na tom se v brzké době nic nezmění. Ty si budou svoje šasi konstruovat sami i nadále, neboť mají prostředky a nemůže si dovolit závodit Mercedes s podvozkem od BMW.
„U nezávislých týmů je to ale jiné, neboť díky zákaznickým šasi by mohly být konkurenceschopnějšími a mohly by vytvářet větší tlak na tovární stáje. Tým jako Spyker či Super Aguri zkrátka nemůže v dnešní době dlouhodobě držet krok s automobilkami.“
Red Bull se i nadále chce etablovat jako nejsilnější soukromý tým a stavět si vlastní šasi, ale i Newey upozorňuje, že finanční prostředky od výrobce energetických nápojů jsou něco jiného, než příjmy malých týmů z reklamy na vozech.
„Osobně si myslím, že myšlenka zákaznických šasi je velmi dobrá a já ji podporuji, nezávislé týmy totiž F1 potřebuje. Vzpomeňte kolik špičkových jezdců objevily malé týmy.“
Názory Adriana Neweye jsou ale logické i z jiného pohledu. Pokud by návrh na povolení zákaznických šasi od roku 2008 neprošel, ukázala by se koupě týmu Toro Rosso zbytečným vyhozením peněz z účtu...
Foto: GEPA pictures GmbH
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.