Technický ředitel Red Bull Racing Adrian Newey má ve sporné otázce kolem možného prodeje starších vozů továrních týmů soukromým stájím zcela jasno.
„Uvědomuji si, že jsou na tuto otázku dva základní pohledy a každý má nějaké klady a zápory, ale já mám představu jasnou.“
Podle Neweye je ve Formuli 1 šest továrních týmů a na tom se v brzké době nic nezmění. Ty si budou svoje šasi konstruovat sami i nadále, neboť mají prostředky a nemůže si dovolit závodit Mercedes s podvozkem od BMW.
„U nezávislých týmů je to ale jiné, neboť díky zákaznickým šasi by mohly být konkurenceschopnějšími a mohly by vytvářet větší tlak na tovární stáje. Tým jako Spyker či Super Aguri zkrátka nemůže v dnešní době dlouhodobě držet krok s automobilkami.“
Red Bull se i nadále chce etablovat jako nejsilnější soukromý tým a stavět si vlastní šasi, ale i Newey upozorňuje, že finanční prostředky od výrobce energetických nápojů jsou něco jiného, než příjmy malých týmů z reklamy na vozech.
„Osobně si myslím, že myšlenka zákaznických šasi je velmi dobrá a já ji podporuji, nezávislé týmy totiž F1 potřebuje. Vzpomeňte kolik špičkových jezdců objevily malé týmy.“
Názory Adriana Neweye jsou ale logické i z jiného pohledu. Pokud by návrh na povolení zákaznických šasi od roku 2008 neprošel, ukázala by se koupě týmu Toro Rosso zbytečným vyhozením peněz z účtu...
Foto: GEPA pictures GmbH
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.