AKTUALIZOVÁNO; Stáj Vodafone McLaren Mercedes dnes ve Valencii představuje svůj nový monopost, se kterým se dvojice Alonso-Hamilton pokusí získat titul mistra světa mezi jednotlivci i týmy.
Přestože jsou týmy Formule 1 obdivované pro rychlý vývoj špičkových technologií, také dlouhodobé plánování bylo pro stavbu MP4-22 velice důležité. První studie konceptů aerodynamických řešení byly diskutovány už v prosinci roku 2005, od té doby byla každá z více než 11 000 součástek posouzena do posledního detailu v hledání vyššího nižší hmotnosti, vyššího výkonu, spolehlivosti a účinnosti.
První nápady byly vyvíjeny s pomocí počítačů a projektové podpory (CAD) uprostřed března 2006, následovaly první simulace s využitím softwaru CFD a program v aerodynamickém tunelu započal v květnu.
Návrh MP4-22 byl ovlivněn požadavky na zvýšení bezpečnosti. Konstrukce zádi je proto širší. Čelní strana vozu byla také zpevněna a bezpečnější je i kokpit díky novým 6 mm tlustým vrstveným panelům na jeho bocích.
Návrh ovlivnilo zmražení vývoje motoru a předpoklady na dynamiku šasi a aerodynamickou účinnost od pneumatik dodávaných jediným monopolním výrobcem. Pro optimální využití pneumatik používali konstruktéři simulaci CFD softwaru pro proudění tepla a kapalin.
Po prvním testu funkčnosti jednotlivých systémů bude pokračovat intenzívní vývoj aerodynamiky a využití pneumatik. McLaren předpokládá intenzívní vývoj i v průběhu sezony a každé 3-4 týdny chce nasadit aktualizované aerodynamické díly.
Fotografie nového vozu zatím nejsou k dispozici, oficiálně budou zveřejněny v 18:00 hodin našeho času.
Ilustrační foto: McLaren Mercedes
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.