Toyota odstartovala tradiční oficiální představování nových vozů před sezonou. Jediným a hlavním cílem roku je vítězství v závodě Grand Prix.
Zvítězit bylo cílem již loni, ale šéf týmu Tsutomu Tomita musel i při dnešním slavnostním představení přiznat neúspěch. „Tohle jsme chtěli před rokem ve stejnou dobu, ale neuspěli jsme. Proto si na rok 2007 dáváme stejný cíl. Uvědomuji si, že všechny stáje pracují nesmírně tvrdě, zvláště pak tři nejlepší. Máme na svém kontě pět let zkušeností v F1, ale stále jsme v porovnání s nejlepšími začátečníky. Musíme být skromní, ale rádi bychom s nimi soupeřili.“
Stáj byla v nejvyšších pozicích organizační struktury posílena odborníkem na využívání vznikajících energií George Tadashi Yamashinem, který si užívá výzev: „Tomita-san, John a já jsme jakési tři šípy, jak Japonci říkají. Jeden šíp zlomíte snadno, dva hůře a tři nikdy. Z každé výzvy jsem vzrušený. Když dostanu úkol, bez ohledu na jeho obtížnost, jsem nadšený. To je můj životní postoj.“
Třetím pomyslným šípem je prezident stáje John Howett, který věří pro sezonu 2007 v navázání na dobrou konkurenceschopnost v posledních závodech minulého roku. „Naší ctižádostí bylo vždy vyhrávat, proto jsme sem přišli a proto závodíme. Jsem přesvědčen o tom, že jsme v roce 2005 postavili dobré základy, ale v loňském roce se nám nepodařilo vykročit správným směrem. V závěru jsme ale měli třetí nejrychlejší balík na startovním roštu.“
Německý pilot Ralf Schumacher se pokusil dlouhodobým kontraktem u Toyoty o něco podobného, jako jeho starší bratr u Ferrari, ale zatím bez úspěchu. „Stále dokola se mne lidé ptají na titul. Ten je jistě i nadále naším hlavním cílem, ale nejprve musíme vyhrát závod, pak můžeme pomýšlet na titul.“
Závodním pilotem stáje zůstává i v roce 2007 Ital Jarno Trulli, který si také od angažmá sliboval více, ale v loňské sezoně se v její první polovině doslova trápil. „Stále věřím v náš společný úspěch. Před každou sezonou jsem velkým optimistou. Od našich inženýrů jsem slyšel pozitivní hodnocení, a to jak z hlediska aerodynamiky, tak mechanických vlastností vozu. Očekávám lepší výsledky než loni, ale posuzovat můžeme až po zkušenostech na dráze.“
Foto: Toyota Racing
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.