Toyota odstartovala tradiční oficiální představování nových vozů před sezonou. Jediným a hlavním cílem roku je vítězství v závodě Grand Prix.
Zvítězit bylo cílem již loni, ale šéf týmu Tsutomu Tomita musel i při dnešním slavnostním představení přiznat neúspěch. „Tohle jsme chtěli před rokem ve stejnou dobu, ale neuspěli jsme. Proto si na rok 2007 dáváme stejný cíl. Uvědomuji si, že všechny stáje pracují nesmírně tvrdě, zvláště pak tři nejlepší. Máme na svém kontě pět let zkušeností v F1, ale stále jsme v porovnání s nejlepšími začátečníky. Musíme být skromní, ale rádi bychom s nimi soupeřili.“
Stáj byla v nejvyšších pozicích organizační struktury posílena odborníkem na využívání vznikajících energií George Tadashi Yamashinem, který si užívá výzev: „Tomita-san, John a já jsme jakési tři šípy, jak Japonci říkají. Jeden šíp zlomíte snadno, dva hůře a tři nikdy. Z každé výzvy jsem vzrušený. Když dostanu úkol, bez ohledu na jeho obtížnost, jsem nadšený. To je můj životní postoj.“
Třetím pomyslným šípem je prezident stáje John Howett, který věří pro sezonu 2007 v navázání na dobrou konkurenceschopnost v posledních závodech minulého roku. „Naší ctižádostí bylo vždy vyhrávat, proto jsme sem přišli a proto závodíme. Jsem přesvědčen o tom, že jsme v roce 2005 postavili dobré základy, ale v loňském roce se nám nepodařilo vykročit správným směrem. V závěru jsme ale měli třetí nejrychlejší balík na startovním roštu.“
Německý pilot Ralf Schumacher se pokusil dlouhodobým kontraktem u Toyoty o něco podobného, jako jeho starší bratr u Ferrari, ale zatím bez úspěchu. „Stále dokola se mne lidé ptají na titul. Ten je jistě i nadále naším hlavním cílem, ale nejprve musíme vyhrát závod, pak můžeme pomýšlet na titul.“
Závodním pilotem stáje zůstává i v roce 2007 Ital Jarno Trulli, který si také od angažmá sliboval více, ale v loňské sezoně se v její první polovině doslova trápil. „Stále věřím v náš společný úspěch. Před každou sezonou jsem velkým optimistou. Od našich inženýrů jsem slyšel pozitivní hodnocení, a to jak z hlediska aerodynamiky, tak mechanických vlastností vozu. Očekávám lepší výsledky než loni, ale posuzovat můžeme až po zkušenostech na dráze.“
Foto: Toyota Racing
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.