Nově se etablující stáj Prodrive připravuje vstup do šampionátu v roce 2008. Majitel společnosti David Richards opět poodhrnul závěs kryjící budoucnost.
S většími testy v letošním roce se u Prodrive nepočítá. Pokud půjde vše podle plánu, mohla by se stáj zúčastnit posledních letošních testů v prosinci, ale je možné, že k představení dojde až v lednu 2008.
Richards sice buduje základnu až pro 1000 spolupracovníků, ale konstruovat celé auto nehodlá. „Budeme spolupracovat s některým z existujících týmů. Máme tři možnosti, jedna je mi velmi milá, ale nechci dopředu odmítat ostatní nabídky.“
Prodrive je spojován s McLarenem a Mercedesem, něco o této možnosti naznačil i testman Wokingu de la Rosa, který si brousí zuby na závodní sedačku.
Nová továrna Prodrive bude sloužit nejen stáji F1, ale Richards se chce i nadále angažovat v jiných motorsportovních disciplínách a dokonce i v automobilovém průmyslu.
Hlavním mužem projektu F1 by měl být David Lapworth a technickým ředitelem bývalý blízký Richardsův spolupracovník u BAR Geoff Willis, jehož nový majitel, automobilka Honda, předčasně uvolnil ze svých služeb v roce 2006.
„Připravujeme personální strukturu týmu, další informace budou postupně následovat.“
Foto: BAR Honda
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.