Rozhovor s Alexem Wurzem; Williams čeká po loňském neúspěchu náročná sezona. Pokud bude konkurenceschopnost stagnovat či dokonce pokračovat propad, bude to s budoucností slavné stáje dost možná špatné.
Stáj z Grove bude v letošní sezoně na závodních tratích hájit Nico Rosberg a Alex Wurz, jenž se po dlouhých letech testování pro McLaren vrací do světa závodů Grand Prix. Přinášíme to nejdůležitější z rozhovoru s rakouským pilotem.
Máme po prvních zimních testech, jak moc mohou napovědět? Mnoho opravdu ne. V zimě je porovnání výsledků vždy těžké. Ani ti nejzasvěcenější nemohou říci vše s jistotou. My jsme se soustředili na spolehlivost.
Při testech jste použili přechodný vůz, který dokončil 6500 kilometrů a tři simulace závodu. Zapůsobil na vás, zvláště s novým motorem Toyota? Osobně jsem byl velmi ohromen naší novou převodovkou. Ihned pracovala a fungovala po tři simulace délky závodu. Motor běžel stejně dobře a výkon i chování vozu byly potěšující.
Rok 2006 byl nevydařený, naznačily testy, že by jste se mohli přiblížit špičkovým týmům? Soustředili jsme se na novou převodovku a motor. Je těžké říci, jak na tom jsme, nikdy jsem nejel s prázdnými nádržemi tak, jako některé jiné týmy dle mého přesvědčení. V každém případě vím, že za zimní testy žádné body nejsou, což je vlastně škoda, neboť bych jich alespoň pár v minulých letech získal.
Williams přestoupil k Bridgestone už před rokem, dá to stáji nějaké výhody, nebo jsou nové Potenza natolik jiné, že všichni začnou znovu? Jednoduchá otázka bez jednoduché odpovědi. Myslím si ale, že většina z nás bude na stejné startovní čáře. Možná jsou gumy trochu podobné těm, které Bridgestone vyráběl před třemi roky, pak jen Ferrari a následovník Jordanu Spyker mohou těžit z nějakých zkušeností.
Noví lidé přišli do týmu, myslíte si, že bude stáj schopna získat více bodů a snad i nějaké to pódiové umístění? Určitě ano, ale myslím si, že je správné, že noví lidé budou pracovat s těmi stávajícími, protože tím snad budeme silnější a přitom neztratíme čas ve fázi přeměny.
Budete už v lednu testovat nový FW29? Je nový vůz modifikací přechodného FW28B nebo úplně novým monopostem? Nový vůz by měl být připraven k testům začátkem února, to bude čas, kdy bude možné testovat se dvěma vozy a testování teprve začne v plné parádě.
Foto: WilliamsF1 Team
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.