Rozhovor s Alexem Wurzem; Williams čeká po loňském neúspěchu náročná sezona. Pokud bude konkurenceschopnost stagnovat či dokonce pokračovat propad, bude to s budoucností slavné stáje dost možná špatné.
Stáj z Grove bude v letošní sezoně na závodních tratích hájit Nico Rosberg a Alex Wurz, jenž se po dlouhých letech testování pro McLaren vrací do světa závodů Grand Prix. Přinášíme to nejdůležitější z rozhovoru s rakouským pilotem.
Máme po prvních zimních testech, jak moc mohou napovědět? Mnoho opravdu ne. V zimě je porovnání výsledků vždy těžké. Ani ti nejzasvěcenější nemohou říci vše s jistotou. My jsme se soustředili na spolehlivost.
Při testech jste použili přechodný vůz, který dokončil 6500 kilometrů a tři simulace závodu. Zapůsobil na vás, zvláště s novým motorem Toyota? Osobně jsem byl velmi ohromen naší novou převodovkou. Ihned pracovala a fungovala po tři simulace délky závodu. Motor běžel stejně dobře a výkon i chování vozu byly potěšující.
Rok 2006 byl nevydařený, naznačily testy, že by jste se mohli přiblížit špičkovým týmům? Soustředili jsme se na novou převodovku a motor. Je těžké říci, jak na tom jsme, nikdy jsem nejel s prázdnými nádržemi tak, jako některé jiné týmy dle mého přesvědčení. V každém případě vím, že za zimní testy žádné body nejsou, což je vlastně škoda, neboť bych jich alespoň pár v minulých letech získal.
Williams přestoupil k Bridgestone už před rokem, dá to stáji nějaké výhody, nebo jsou nové Potenza natolik jiné, že všichni začnou znovu? Jednoduchá otázka bez jednoduché odpovědi. Myslím si ale, že většina z nás bude na stejné startovní čáře. Možná jsou gumy trochu podobné těm, které Bridgestone vyráběl před třemi roky, pak jen Ferrari a následovník Jordanu Spyker mohou těžit z nějakých zkušeností.
Noví lidé přišli do týmu, myslíte si, že bude stáj schopna získat více bodů a snad i nějaké to pódiové umístění? Určitě ano, ale myslím si, že je správné, že noví lidé budou pracovat s těmi stávajícími, protože tím snad budeme silnější a přitom neztratíme čas ve fázi přeměny.
Budete už v lednu testovat nový FW29? Je nový vůz modifikací přechodného FW28B nebo úplně novým monopostem? Nový vůz by měl být připraven k testům začátkem února, to bude čas, kdy bude možné testovat se dvěma vozy a testování teprve začne v plné parádě.
Foto: WilliamsF1 Team
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.