Je něco takového vůbec možné? Vyřazené vozy Ferrari F1 se dostanou mimo Maranello jen velmi zřídka, je reálné, aby měl Sir Williams mezi exponáty svého týmu také Ferrari?
A přece se tato nepravděpodobná informace nezdá být nemožnou, neboť vychází z tvrzení osobnosti ve světě Formule 1 velmi známé. Francouz Jean Alesi vstoupil do Formule 1 jako kometa za volantem Tyrrellu. Brzy si ho všimli ve Ferrari, za které závodil dlouhé roky. Následoval přestup k Benettonu, Sauberu a Prostu. Se závody Grand Prix se rozloučil za volantem Jordanu a zamířil do továrního týmu Mercedesu v DTM.
Jen málokdo však ví, že měl Jean Alesi podepsán kontrakt i s Williamsem. „Ano, je pravdou, že jsem mohl závodit za Williams,“ přiznává Alesi, ale blíže nespecifikoval, v které části jeho kariéry. Můžeme však předpokládat, že to bylo před nástupem k Benettonu. „A je také pravda, že v Grove v muzeu Williamsu mají Ferrari F1, které bylo součástí mého vyvázání ze smlouvy. Mají tam celou řadu vozů postavených Williamsem a mezi nimi jedno rudé Ferrari.“
Francouz je dnes spojován s programem Peugeot Le Mans, ale ani pokračování v DTM ještě možná není úplně vyloučeno, neboť se po sezoně opětovně sešel s šéfem Mercedes motorsport Norbertem Haugem.
Když už jsme u zajímavostí kolem Jeana Alesiho, možná by vás také zajímalo, kdo byl jeho vzorem v době prvních kontaktů s motoristickým sportem. „Když jsem byl hodně malý, mým idolem byl Gilles Villeneuve.“
A kdo je nejlepším jezdcem všech dob? „Tak na tuto otázku je těžké odpovědět, Nuvolari, Fangio, Senna nebo Schumacher? Jsou to jiné generace, ale každý z nich přerostl standard své doby.“
Foto: Scuderia Ferrari
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.