Kimi Raikkonen a Ferrari, bude se jednat o další úspěšnou spolupráci jako se Schumacherem nebo naopak vyzní do ztracena? V ovzduší je řada kdyby a plno otazníků.
Bývalý týmový kolega Michaela Schumachera a dlouholetý pilot Ferrari Rubens Barrichello vysvětluje specifické prostředí slavného italského týmu. Podle něj je vše odvislé od fanoušků a médií. „Pro Ferrari bude odchod Michaela i Rosse klíčový. Pokud bude Kimi od začátku vyhrávat, všichni ho budou zbožňovat, pokud ale ne, nemilosrdně se jeho postavení zhorší, to je prostě Ferrari.“
Podobně se na situaci dívá i šéfinženýr konkurenčního Renaultu Pat Symonds, který předpovídá Ferrari potíže, pokud hned od úvodu sezony nebudou patřit ke špičce. „Podle mého byl hlavní osobou usměrňující chod stáje Brawn. Pokud byly problémy, on dokázal držet jasný a správný směr k východisku, Ross je pragmatik s logickým myšlením. Pokud se jim dařit nebude, budou to mít bez jeho zkušeností a schopností těžké.“
A závěrem názor mistra světa, který nikdy za Ferrari nestartoval, ale je znám svojí inteligencí a obecným přehledem – Keke Rosberg. „Kimi Raikkonen byla dle mého nejlepší možná volba a Jean Todt udělal skvělý tah. Myslím si, že Kimi je nejrychlejším jezdcem současnosti, a to je to, co Ferrari potřebuje, Ferrari nebylo jen Schumacher. Jean Todt je velmi schopný a zkušený manažer a určitě si spolu s Kimim k sobě najdou tu správnou cestu.“
Foto: Scuderia Ferrari
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.