Odchodem velkým jmen končí jedna éra Formule 1. Kdo nahradí Michaela Schumachera, Jacquese Villeneuva a Juana Pabla Montoyu?
Aktuálně patří mezi jejich nástupce Alonso, Raikkonen, Massa a Button, ale v poslední době do F1 vstupují noví nadějní jezdci jako Rosberg, Kubica, Kovalainen, Hamilton, Piquet a Vettel.
Nico Rosberg zaujal svojí rychlostí hned v úvodu debutové sezony, ale letošní Williams měl k výbornému vozu daleko a mladý Němec nedokázal zastínit týmového kolegu Webbera.
Velkou neznámou je nová hvězda McLarenu Lewis Hamilton. Očekávalo se, že bude rok testovat, ale šéf týmu Ron Dennis se ho rozhodl ihned posadit na druhou závodní sedačku vedle dvojnásobného šampiona Alonsa. 21letý Brit trénuje více jak čtyři hodiny denně v posilovně a týmoví specialisté ho připravují na zvládnutí tlaku, který bude na jeho osobu okolnostmi vyvinut.
Jiný přístup panuje u konkurenčního Renaultu. Podobně jako Alonso, i Heikki Kovalainen nejprve testoval a sbíral zkušenosti. Vítěz závodu šampionů z roku 2004 se připravuje na svoji první sezonu Grand Prix a přípravný program nejlepšího týmu posledních dvou sezon jmenoval na post testmana dalšího mladíka, Nelsona Piqueta juniora.
BMW Sauber se také spoléhá na vlastní líheň talentů. Villeneuva nahradil v závěrečné fázi letošní sezony testman Robert Kubica s velkým ohlasem a dostal Heidfelda pod pořádný tlak, což ocenil šéf týmu Theissen, neboť stáj z Hinwilu uspěla v souboji s Toyotou. Dalším čekatelem na příležitost je 19letý Sebastian Vettel, jenž vyrazil dech všem při svém debutu. Při druhém pátečním tréninku v Turecku zajel nejlepší čas a následně v Monze kraloval oběma tréninkům. Smlouva na sebe nedala dlouho čekat.
Je velmi pravděpodobné, že někdo z výše uvedených zaujme v budoucích letech pozici mistra světa, ale dost možná to bude někdo úplně jiný, neboť mladých a nadějných jezdců je stále více a čekatelé na příležitost v F1 stojí v řadě...
Foto: Renault F1 Team, BMW Motorsport
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.