Zakladatel a majitel nejmenší a nejmladší soukromé stáje současné Formule 1 Aguri Suzuki se s koncem roku ohlédl za jeho průběhem.
V první řadě konstatuje, že díky nabitému programu utekl nejrychleji ze všech jeho roků předchozích. Cesta týmu Super Aguri k debutu na závodní dráze byla totiž tak rychlá, že se s přípravou týmu, vozu a jezdců do krátkého času jen tak tak vešli.
„Ještě žádný rok mi neutekl tak rychle. Každý okamžik jsem věnoval přípravě týmu a jeho úspěšné budoucnosti. Stále přemýšlím o rozpočtu a krocích, které povedou k nejlepším možným výsledkům. Nebyl čas na odpočinek.“
Bývalý pilot Formule 1 byl s průběhem sezony spokojen, zvláště pak se třemi posledními závody, kdy byly vozy SA06 překvapivě rychlé. „Velmi nás také podpořili diváci. V Suzuce jich byly plné tribuny, bylo to obrovské povzbuzení. V Brazílii byl vůz neobyčejně rychlý, ale s ohledem na průběh celé sezony to bylo nejspíše pneumatikami Bridgestone. V každém případě bylo výborné, že jsme mohli bojovat o umístění a ne jen sbírat, co na nás zbude.“
Za tým závodili čtyři jezdci. Aguri Suzuki ocenil každého, přiznal však, že nasazení Ideho bez předchozích tréninků a testů bylo chybou. „Takuma Sato se s námi propracoval celou sezonou a byl skvělý. Přestože měl pomalý vůz, nikdy si nestěžoval. Je to výborný pilot a já mu velmi děkuji. Ideho jsme posadili do vozu příliš brzy, ale očekávám, že se v budoucnu jako pilot F1 ještě uplatní. Montagny zapadl do našeho týmu velice dobře a odvedl velký kus práce, patří mu také moje díky. Yamamoto pro nás pracoval nejprve jako testman, později pak i jako závodní jezdec, ale i on se potýkal jako Ide s nedostatkem zkušeností. Přesto se zlepšoval závod od závodu. V Brazílii byl velice rychlý.“
Pochvalu si od šéfa týmu vysloužili také všichni v zázemí týmu v Leafieldu. Přestože se jedná o malý tým, díky nadšení a odhodlání byli schopni udělat velkou práci.
„V příští sezoně se pokusíme udělat tu nejlepší možnou práci, ale nelze očekávat, že budeme silní ze dne na den,“ dodal s poděkováním fanouškům Aguri Suzuki.
Foto: Super Aguri Formula 1
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.