Zakladatel a majitel nejmenší a nejmladší soukromé stáje současné Formule 1 Aguri Suzuki se s koncem roku ohlédl za jeho průběhem.
V první řadě konstatuje, že díky nabitému programu utekl nejrychleji ze všech jeho roků předchozích. Cesta týmu Super Aguri k debutu na závodní dráze byla totiž tak rychlá, že se s přípravou týmu, vozu a jezdců do krátkého času jen tak tak vešli.
„Ještě žádný rok mi neutekl tak rychle. Každý okamžik jsem věnoval přípravě týmu a jeho úspěšné budoucnosti. Stále přemýšlím o rozpočtu a krocích, které povedou k nejlepším možným výsledkům. Nebyl čas na odpočinek.“
Bývalý pilot Formule 1 byl s průběhem sezony spokojen, zvláště pak se třemi posledními závody, kdy byly vozy SA06 překvapivě rychlé. „Velmi nás také podpořili diváci. V Suzuce jich byly plné tribuny, bylo to obrovské povzbuzení. V Brazílii byl vůz neobyčejně rychlý, ale s ohledem na průběh celé sezony to bylo nejspíše pneumatikami Bridgestone. V každém případě bylo výborné, že jsme mohli bojovat o umístění a ne jen sbírat, co na nás zbude.“
Za tým závodili čtyři jezdci. Aguri Suzuki ocenil každého, přiznal však, že nasazení Ideho bez předchozích tréninků a testů bylo chybou. „Takuma Sato se s námi propracoval celou sezonou a byl skvělý. Přestože měl pomalý vůz, nikdy si nestěžoval. Je to výborný pilot a já mu velmi děkuji. Ideho jsme posadili do vozu příliš brzy, ale očekávám, že se v budoucnu jako pilot F1 ještě uplatní. Montagny zapadl do našeho týmu velice dobře a odvedl velký kus práce, patří mu také moje díky. Yamamoto pro nás pracoval nejprve jako testman, později pak i jako závodní jezdec, ale i on se potýkal jako Ide s nedostatkem zkušeností. Přesto se zlepšoval závod od závodu. V Brazílii byl velice rychlý.“
Pochvalu si od šéfa týmu vysloužili také všichni v zázemí týmu v Leafieldu. Přestože se jedná o malý tým, díky nadšení a odhodlání byli schopni udělat velkou práci.
„V příští sezoně se pokusíme udělat tu nejlepší možnou práci, ale nelze očekávat, že budeme silní ze dne na den,“ dodal s poděkováním fanouškům Aguri Suzuki.
Foto: Super Aguri Formula 1
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.