Mistrovský Renault pracuje na novém monopostu pro sezonu 2007. Na jeho testování se už nemůže dočkat letošní testovací pilot Heikki Kovalainen, jenž usedne příští rok do závodní sedačky.
Mladý Fin si nechce přivlastňovat zbytečně mnoho podílu na letošních titulech Renaultu a Fernanda Alonsa, přesto pokud týmu pomohl, velmi ho to těší.
Jeho letošní působení v roli testmana a náhradníka mělo jediný cíl, poznávat, učit se a zdokonalovat se. „Myslím si, že jsem se letos stále zlepšoval a když jsem dostal kontrakt na závodního pilota, byl zřejmě spokojený s mým vývojem i Renault.“
Co se týče letošního vozu R26, Heikki ho chválil v každém ohledu, ať už se to týkalo snadného nastavení, aerodynamiky, přilnavosti, motoru, pneumatik či rychlosti a spolehlivosti. Otázkou je, jaký bude jeho nástupce.
„Nový monopost jsem viděl při testech v aerodynamickém tunelu. Tvary se budou až do prvního závodu vyvíjet, ale nyní vypadal hodně agresivně a už bych s ním chtěl jezdit po dráze.“
Kovalainen nastupuje na místo uvolněné dvojnásobným šampionem Alonsem, ale tlak si nepřipouští. „Nikdy mi nepřišlo, že by tlak ovlivnil mou jízdu negativně, nepřipouštím si ho. První závody nemusí být podařené, důležité je se zlepšovat. Od dokončeného závodu k dalšímu o něco výše v pořadí. Cíle budou růst spolu s dosaženými výsledky.“
Foto: Renault F1 Team
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.