Francouzský jezdec vyhrál třikrát po sobě titul šampiona Champ Car a po čtyřech letech mu stáj Toro Rosso umožnila znovu pilotovat vůz Formule 1 při testech v Jerezu.
Zpočátku sice Sebastian Bourdais na kolegy Liuzziho a Speeda ztrácel, nakonec však při posledním třetím dnu za volantem zajel nejlepší čas vozů Toro Rosso STR01 celých testů.
„Každý okamžik jsem si opravdu vychutnal, je to dlouho, co jsem seděl naposledy ve voze F1. Pevně věřím tomu, že jsem byl týmu Toro Rosso nápomocen,“ uvedl Francouz.
Všechny stáje, Toro Rosso nevyjímaje, se soustředily na práci s pneumatikami Bridgestone. Bourdais přiznal, že zpočátku bylo auto při brzdění a vstupu do zatáček nervózní, ale na konci testu se podařilo najít dobré nastavení, které tyto problémy odstranilo.
„Rozdíl mezi pneumatikami v F1 a Champ Car je obrovský. V Champ Car používáme slicky a naše zadní kola jsou širší, jsem tedy zvyklý na podstatně větší přilnavost a vůz v zatáčce lépe drží stopu. Poradit si s pneumatikami na voze F1 byla proto pro mne asi největší výzva tohoto testu.“
Foto: GEPA pictures GmbH
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.