Marco Andretti, vnuk šampiona 1978 Maria Andrettiho absolvoval v pátek svůj debut za volantem monopostu F1 se stájí Honda.
19letý Američan si dle svých slov první den v automobilu Formule 1 náležitě užíval. „Především chci říci, že jsem si nemohl přát více zábavy a je velká škoda, že jsem měl k dispozici pouze jeden jediný den. Chvíli trvalo, než jsem si zvykl na kontrolu prokluzu a brzdy, ale poté už byly moje časy poměrně vyrovnané.“
Sportovní ředitel stáje Gil de Ferran výkony třetího Andrettiho v F1 ocenil i přesto, že jeho nejlepší čas byl vůbec nejhorším časem testu v Jerezu, který probíhal minulý týden.
„Marco udělal dobrou práci a rychle se přizpůsobil neznámým podmínkám. Ihned si byl ve voze jistý a celkově to byla dobrá první zkušenost s vozem F1.“
Nejrychlejším zástupcem Hondy byl minulý týden testovací pilot James Rossiter, který na nejrychlejšího de la Rosu ztratil 0,4 vteřiny, ale Andrettiho překonal o 2,3 vteřiny. Je tedy otázkou, zda udělal Marco dojem ještě na někoho jiného, nebo pouze na Gila de Ferrana.
Foto: Honda Racing F1
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.