Japonský dodavatel pneumatik zůstal po odchodu Michelin monopolním dodavatelem a při letošních závěrečných testech zásoboval znovu celé startovní pole.
Testy probíhaly na španělských okruzích u Barcelony a Jerezu. Stáje postupně vyzkoušely pneumatiky pro příští sezonu, nejprve tvrdou směs v Barceloně, poté měkčí v Jerezu. Díky povětrnostním podmínkám přišla řada i na gumy do deště.
„Naše první poznatky po prvních třech zimních testech jsou kladné,“ prohlásil Hisao Suganuma, technický manažer Bridgestone Motorsport. „Pneumatiky mají novou konstrukci i nové směsi, takže všechny týmy musely začít od nuly. Bylo nutné hledat optimální nastavení šasi pro využití potenciálu pneumatik, zvláště pak odklon a sbíhavost kol, také rozdělení váhy a tlak v pneumatikách.“
Suganuma přiznal, že některé týmy měly zpočátku potíže s rychlým opotřebením zadních kol, ale v Jerezu se tyto potíže postupně vyřešily a stáje byly se svými vozy schopny zajíždět konzistentní časy.
„Teploty při zimních testech v Evropě přirozeně nejsou vysoké, takže nás teprve potvrzení dobrých výsledků čeká. Přesto jsme celkově spokojeni, neboť naše pneumatiky byly všechny týmy schopny dobře využít.“
Foto: Auto News Network
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.