Šéf týmu Ferrari pro Le Figaro prohlásil, že by z týmu odešel již letos, pokud by Schumacher, Brawn a Martinelli zůstali. Je však jeho povinností nyní předat tým novému vedení.
Očekáváme však, že nebude mít jeho setrvání ve funkci dlouhého trvání a na konci sezony 2007 přece jen Maranello opustí. Ve věku 60 let se však vzrůstem malý, ale úspěšný Francouz nechce oddávat nicnedělání a tvrdí, že se bude angažovat v novém projektu. Nabízí se logicky otázka v jakém?
Jean Todt je poslední dobou spojován s Mezinárodní automobilovou federací FIA. Vztah mezi ním, prezidentem FIA Mosleyem a držitelem komerčních práv k F1 Ecclestonem je vnímán jako velmi korektní a přátelský, také jeho manažerské zkušenosti by ho pro vedoucí post uvnitř FIA upřednostňovaly.
Bohužel je tu však jedna skutečnost, která stojí za povšimnutí. Zástupcem současného prezidenta FIA je bývalý Ferrariho muž a druhým zástupcem je Ital, z čehož by mohla pramenit obava o podjatost nadřízeného orgánu a možné pozdější sváry.
Na základě této skutečnosti je pak možná orientace Jeana Todta spíše na komerční stránku věci a převzetí otěží z rukou Bernieho Ecclestonea. Jedná se zatím o nepotvrzenou spekulaci, ale jaké větší výzvy by mohl mít šéf úspěšné stáje Ferrari ještě na mysli?
Foto: Scuderia Ferrari
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.