Rakušan Alex Wurz se po letech testování pro McLaren vrací na startovní rošt s Williamsem. Přirozeně by chtěl vyhrávat, ale něco takového není v F1 vůbec snadné.
Wurz konstatuje, že jeho přestup do Williamsu byl nesporně z pohledu návratu na závodní dráhu nejlepším možným řešením. „Pokud bych setrval v McLarenu, nikdy bych se do závodů nevrátil.“
Williams byl v některých závodech letošní sezony rychlý, ale nespolehlivost tuto přednost pravidelně kazila. „Pokud budeme chtít mít v příštím roce lepší výsledky, musíme pracovat velmi tvrdě, ale všichni v Grove touto prací žijí.“
K úspěchům je ale potřeba oboje, jak spolehlivost, tak rychlost. Bude nový vůz poháněný zákaznickým motorem od Toyoty dostatečně konkurenceschopným?
„Hlavní díl práce už byl udělaný. O tom, zda máte auto konkurenceschopné pro boj o vítězství nebo pouze auto průměrné, rozhoduje jeho konstrukce a aerodynamika. Při testech před sezonou jde už jen o optimální vyladění.“
Williams je známým a úspěšným týmem, bohužel však nemá k dispozici tovární motory a musel vzít po odchodu BMW zavděk zákaznickými agragáty. Je otázkou, jak si FW29 s osmiválcem od Toyoty povede, ale těžko lze očekávat boj o vítězství...
Foto: WilliamsF1 Team
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.