Sny o národních týmech se ve Formuli 1 setkaly s úspěchem jen několikrát v jejích začátcích. Důkazem je i poslední neúspěšný pokus japonského týmu Super Aguri.
Dá se říci, že jediné týmy, které byly národními a které skutečně ve Formuli 1 uspěly, byly v začátcích závodů Grand Prix italské stáje Alfa Romeo, Ferrari, Maserati a německý Mercedes. Britským protipólem mělo být BRM, které však přes titul mistra světa v roce 1962 zásluhou Grahama Hilla patřilo spíše do průměru a v sedmdesátých letech dvacátého století zaniklo.
Později se vzkřísit tuto myšlenku snažil ještě Francouz Alain Prost ve spolupráci s Peugeotem a nejnověji Aguri Suzuki, jenž vstoupil do F1 letos díky úzké spolupráci s Hondou. Suzuki šel nejdále a chtěl angažovat pouze japonské jezdce, ale ani Ide a ani Yamamoto se vedle Sata nedokázali prosadit. Proto nyní podepsal smlouvu s Britem Davidsonem, který pět let testoval pro BAR Honda a později Hondu samotnou.
„Super Aguri opouští myšlenku národního týmu a bude působit jako mezinárodní,“ uvedl manažer týmu Daniele Audetto. „Musíme se snažit být konkurenceschopnou stájí a k tomu potřebujeme jezdce i sponzory, kteří nejsou pouze z Japonska.“
Foto: Super Aguri Formula 1
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.