Nelson Piquet Jr. se prosazuje ve šlépějích svého slavného otce, který získal tři tituly mistra světa F1. Jeho ambice nejsou zatím vysoké, proti svým vrstevníkům volí skromnější přístup.
Nelson Piquet se stal náhradníkem a testovacím pilotem týmu Renault. Mnozí od něj očekávají stejné úspěchy, jakých dosáhl jeho otec. To je ale podle mladého Brazilce nedůležité, neboť v F1 platí jediné, odvedená práce, rychlost a body.
„Nyní se musím soustředit na učení, poznávání Formule 1 a jejích zákonitostí. Mám před sebou ještě dlouhou cestu.“
Jihoameričtí piloti byli vždy součástí Formule 1 a Brazílie hrála prim. Legendy jako Fittipaldi, Piquet či Senna dávají laťku hodně vysoko. Nelson se však soustředí pouze na budoucnost a nehodlá dostávat sám sebe pod tlak srovnáváním s jeho předchůdci.
„Jsem hrdý na tradici brazilských mistrů světa F1, ale nemohu se dívat do minulosti, mne zajímá pouze budoucnost.“
Nelson Piquet je brán jako možný nástupce Fisichelly, což Ital odmítá a Brazilec nekomentuje. Rozhodující bude v každém případě první polovina letošní sezony. Pokud si Giancarlo neobhájí pozici jedničky týmu proti Kovalainenovi, bude jeho nahrazení Piquetem poměrně reálné...
Foto: Renault F1 Team
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.