V kuloárech Formule 1 se objevila nová spekulativní myšlenka, která má celou řadu neznámých, ale poměrně reálný a logický základ.
Vše začíná u Garyho Paffetta, jenž v boji o závodní sedačku McLarenu s Lewisem Hamiltonem neuspěl. Poté jednal s Hondou o pozici testovacího pilota, ale na japonský tým údajně žádal příliš velký plat.
Paffett vyhrál sezonu 2005 seriálu DTM s Mercedesem a patří do jeho juniorského programu. Nově prohlásil, že je reálné, aby v příští sezoně startoval s vozem Formule 1.
O který tým se ale může jednat? Nabízí se řešení ve formě nově se seskupujícího týmu Prodrive Davida Richardse, který už dlouho proklamuje, že hledá silného partnera, některý ze stávajících továrních týmů.
McLaren sice jakékoliv kontakty s dalším týmem nebo přípravu své B-stáje popírá, jisté souvislosti by tu však mohly být, zejména pokud skutečně dojde k převzetí McLarenu Mercedesem.
Mercedes by mohl mít zájem na podobné pozici, jakou si buduje Honda, Toyota či Renault, tedy užší spolupráci s dalším týmem Formule 1. Podpora Paffetta ze strany Mercedesu je také nepopiratelná, proto by pak bylo Paffettovo spojení s Prodrive možným řešením.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.