Návrat do kokpitu Formule 1 po pěti letech popsal dvojnásobný šampion Mika Häkkinen jako vzrušující zážitek a celkově byl spokojen.
38letý Fin i stáj McLaren Mercedes odmítají označení včerejšího comebacku propagační akcí, mělo jít o hodnotnou zpětnou vazbu. „Byl to vzrušující den a skutečně jsem si návrat do kokpitu vozu F1 po pěti letech užil. Fakt byl ještě umocněn tím, že to bylo s týmem, se kterým jsem získal oba své tituly mistra světa. Ačkoliv to byla dnes zábava, musel jsem udělat pro tým seriózní práci, neboť jakákoliv zpětná vazba jim může v přípravě na rok 2007 pomoci. Proto jsem skutečně tlačil a snažil jsem se udělat tu nejlepší možnou práci.“
Po aklimatizaci ve voze Häkkinen neustále zrychloval a jeho výsledný čas byl o dvě vteřiny pomalejší kolegy v McLarenu Lewise Hamiltona. „Ráno jsem strávil dost času aklimatizací a poznáváním jízdy v letošním voze. Neočekával jsem, že budu hned rychlý a Barcelona je těžká dráha jak pro vůz, tak pro jezdce. Trvalo několik kol, než jsem začal přidávat na rychlosti, ale to jsme očekávali.“
Mika Häkkinen byl s výsledkem včerejšího dne spokojený a pevně věří, že týmu poskytl data i poznatky, které jim v práci pomohou. „Jsem týmu za tuto příležitost velmi vděčný a chtěl bych také poděkovat mechanikům, kteří se mnou tak tvrdě pracovali.“
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.