Barcelona – 3. den; Poměrně chladné podmínky nezmírnily konkurenceschopnost Ferrari, zrychlil Renault a Mika Häkkinen dokončil po svém návratu za volant vozu F1 79 kol.
Felipe Massu na čele výsledkové listiny testů na španělském okruhu Catalunya u Barcelony vystřídal jeho kolega ve Ferrari Luca Badoer. Druhý nejlepší čas zajel Heikki Kovalainen s Renaultem před Kubicou s BMW.
Po pěti letech se znovu v kokpitu vozu F1 objevil populární Mika Häkkinen, dvojnásobný šampion a s letošním McLarenem ztratil na nejrychlejší Ferrari tři vteřiny.
Rekordmanem v počtu ujetých kol byl včera Kovalainen, který dokončil 119 kol.
Většina týmů dnes odjíždí, na dráze se už objeví pouze Toyota a Ferrari.
Barcelona – 3. den:
1. Luca Badoer Ferrari 1'16.317 (88 kol) 2. Heikki Kovalainen Renault 1'16.609 (119 kol) 3. Robert Kubica BMW Sauber 1'16.729 (65 kol) 4. Lewis Hamilton McLaren Mercedes 1'17.077 (87 kol) 5. Rubens Barrichello Honda Racing 1'17.190 (115 kol) 6. Marc Gené Ferrari 1'17.340 (83 kol) 7. Ralf Schumacher Toyota 1'17.359 (92 kol) 8. Nelson Piquet Jr Renault 1'17.428 (95 kol) 9. Timo Glock BMW Sauber 1'17.632 (100 kol) 10. Christian Klien Honda Racing 1'17.774 (105 kol) 11. David Coulthard Red Bull Racing 1'17.876 (83 kol) 12. Jarno Trulli Toyota 1'18.019 (72 kol) 13. Anthony Davidson Super Aguri 1'18.045 (111 kol) 14. Narain Karthikeyan Williams 1'18.087 (78 kol) 15. Scott Speed Toro Rosso 1'18.528 (95 kol) 16. Michael Ammermüller Red Bull Racing 1'18.741 (71 kol) 17. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso 1'18.798 (99 kol) 18. Mika Häkkinen McLaren Mercedes 1'19.340 (79 kol)
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.