Mika Häkkinen si užívá obrovského vzrušení a zájmu, které jeho návrat do kokpitu vozu F1 vyvolal. Jak sám ale říká, nejde o zábavu. O co tedy ve skutečnosti jde?
Formule 1 je specifická, co se týče informací od spekulací až po oficiální prohlášení. Obecně se dá říci, že úspěšně něco utajit, je velmi těžký, ne-li nereálný úkol. Spekulace kolem Mikova návratu s McLarenem se objevily chvíli po jeho návštěvě GP Brazílie. Včera Fin potvrdil, že se jeho návrat skutečně začal připravovat právě tehdy.
V těchto souvislostech může mít dnešní test daleko hlubší význam, než mu oficiální místa i jezdec samotný přikládají. „Nejedná se o žádnou reklamní akci, půjde o skutečný test. Chci poznat dnešní vůz a porovnat ho s tím, který jsem pilotoval v roce 2001. Zajímá mne ovládání, brzdy, akcelerace, stabilita v zatáčkách i na obrubnících, pneumatiky a další,“ uvedl Mika Häkkinen.
Podle svých slov se zatím koncentruje plně na DTM, ale užívá si svého návratu do kokpitu F1. Pravdou je, že zatím s Mercedesem smlouvu ke třetí sezoně v DTM nepodepsal. Nechává si tak prostor pro případné celoroční testování pro McLaren a nebo dokonce skutečně zvažuje návrat za volantem některého monopostu startovního pole?
„Bude se auto ovládat snadněji nebo hůře? Budu ještě stále dost rychlý? To jsou otázky, na které si chci zítra odpovědět,“ dodal před svým návratem na dráhu Mika. Ale proč najednou takový zájem o F1, ze které v roce 2001 odešel pro ztrátu motivace. Nepřijel do Barcelony jen tak kroužit po dráze, cílem jeho práce jsou užitečné poznatky, na kterých bude moci tým stavět.
Dost možná tak není dnešní test pouze testem McLarenu MP4-21, ale spíše testem Miky Häkkinena samotného a zda nemá dát dnešní den odpověď na otázku, zda už přece jen není, ač znovu plně motivovaný, na F1 příliš “zkušený“...
Foto: McLaren Mercedes
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.