Mika Häkkinen si užívá obrovského vzrušení a zájmu, které jeho návrat do kokpitu vozu F1 vyvolal. Jak sám ale říká, nejde o zábavu. O co tedy ve skutečnosti jde?
Formule 1 je specifická, co se týče informací od spekulací až po oficiální prohlášení. Obecně se dá říci, že úspěšně něco utajit, je velmi těžký, ne-li nereálný úkol. Spekulace kolem Mikova návratu s McLarenem se objevily chvíli po jeho návštěvě GP Brazílie. Včera Fin potvrdil, že se jeho návrat skutečně začal připravovat právě tehdy.
V těchto souvislostech může mít dnešní test daleko hlubší význam, než mu oficiální místa i jezdec samotný přikládají. „Nejedná se o žádnou reklamní akci, půjde o skutečný test. Chci poznat dnešní vůz a porovnat ho s tím, který jsem pilotoval v roce 2001. Zajímá mne ovládání, brzdy, akcelerace, stabilita v zatáčkách i na obrubnících, pneumatiky a další,“ uvedl Mika Häkkinen.
Podle svých slov se zatím koncentruje plně na DTM, ale užívá si svého návratu do kokpitu F1. Pravdou je, že zatím s Mercedesem smlouvu ke třetí sezoně v DTM nepodepsal. Nechává si tak prostor pro případné celoroční testování pro McLaren a nebo dokonce skutečně zvažuje návrat za volantem některého monopostu startovního pole?
„Bude se auto ovládat snadněji nebo hůře? Budu ještě stále dost rychlý? To jsou otázky, na které si chci zítra odpovědět,“ dodal před svým návratem na dráhu Mika. Ale proč najednou takový zájem o F1, ze které v roce 2001 odešel pro ztrátu motivace. Nepřijel do Barcelony jen tak kroužit po dráze, cílem jeho práce jsou užitečné poznatky, na kterých bude moci tým stavět.
Dost možná tak není dnešní test pouze testem McLarenu MP4-21, ale spíše testem Miky Häkkinena samotného a zda nemá dát dnešní den odpověď na otázku, zda už přece jen není, ač znovu plně motivovaný, na F1 příliš “zkušený“...
Foto: McLaren Mercedes
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.