Nový pilot stáje Super Aguri není ve Formuli 1 žádným začátečníkem, čekal na svoji první kompletní sezonu poměrně dlouho.
„Na tuto šanci jsem se načekal a nyní ji chci plně využít,“ říká Anthony, jenž debutoval v roce 2002 s Minardi a málem usedl do monopostu Jaguaru. Nyní se raduje ze skutečnosti, že dostal od Hondy za dlouhé roky nezajímavého testování příležitost v soukromé stáji Aguri Suzukiho s podporou japonské automobilky.
„Při testech jezdíte po prázdné trati a žádní diváci vás nesledují. Závody jsou o něčem úplně jiném.“
27letý Brit stál poprvé na startu v roce 2002 s vozem týmu Minardi, ale debut se mu příliš nevydařil a angažmá nezískal. Dnes přiznává, že tehdy nebyl na závody plně připraven.
„Do té doby šlo vše podle plánu a vše mi opravdu vycházelo podle mých představ. Cítil jsem se jako hvězda, ale pak přišly potíže, na závody s vozem F1 jsem neměl dostatečnou fyzickou kondici. Byl jsem z nezdaru moc zklamaný.“
Anthonyho snem byla Formule 1 a dlouhé čekání se přece jen vyplatilo. „Natestoval jsem toho opravdu hodně, z jízdy s vozem nemám nejmenší obavy, ale chybí mi přirozeně zkušenosti ze závodů, taktika a správné načasování. Je to výzva a dám do toho vše!“
Foto: BAR Honda
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.