Pro tovární stáj neskončila letošní sezona podle předsezonních očekávání. Následuje proto logicky zklamání a opatrné přiznání chyb a nedostatků.
Sezona 2006 měla být po nadějných loňských výkonech definitivním průlomem mezi absolutní špičku Formule 1, ale v Poháru konstruktérů skončila Toyota jako poslední tovární tým na šestém místě.
„Naše výpočty z posledních šesti závodů potvrdily, že máme čtvrtý nejrychlejší vůz za Ferrari, Renaultem a McLarenem,“ tvrdí nyní s odstupem času letos nově jmenovaný technický ředitel Pascal Vasselon. „Nejsme tedy daleko, ale nejrychlejší stále nejsme. Konkurenceschopnost také nezávisí jen od rychlosti.“
Toyota sváděla v závěrečné části šampionátu souboj s BMW o pátou příčku, ale neúspěšně. Přestože byly motory Toyoty vždy považovány za jedny z nejlepších, letos stáj z Kolína nepodržely ani ony.
„S výsledkem nejsme spokojeni. Několikrát jsme ukázali naši rychlost v kvalifikaci, ale nedokázali jsme ji potvrdit v závodě. Podobně i naše celková výkonnost kolísala v průběhu roku,“ uvedl šéf motorů Luca Marmorini. „U motorů jsme měli také problémy, to přiznávám.“
Přestože postihly tradičně spolehlivou Toyotu nebývale časté technické problémy. Marmorini je s prvním osmiválcem spokojený. Jeho oddělení se soustředilo především na připravované zmražení vývoje a možné následné úpravy takového motoru.
Foto: Toyota Racing
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.