Pro tovární stáj neskončila letošní sezona podle předsezonních očekávání. Následuje proto logicky zklamání a opatrné přiznání chyb a nedostatků.
Sezona 2006 měla být po nadějných loňských výkonech definitivním průlomem mezi absolutní špičku Formule 1, ale v Poháru konstruktérů skončila Toyota jako poslední tovární tým na šestém místě.
„Naše výpočty z posledních šesti závodů potvrdily, že máme čtvrtý nejrychlejší vůz za Ferrari, Renaultem a McLarenem,“ tvrdí nyní s odstupem času letos nově jmenovaný technický ředitel Pascal Vasselon. „Nejsme tedy daleko, ale nejrychlejší stále nejsme. Konkurenceschopnost také nezávisí jen od rychlosti.“
Toyota sváděla v závěrečné části šampionátu souboj s BMW o pátou příčku, ale neúspěšně. Přestože byly motory Toyoty vždy považovány za jedny z nejlepších, letos stáj z Kolína nepodržely ani ony.
„S výsledkem nejsme spokojeni. Několikrát jsme ukázali naši rychlost v kvalifikaci, ale nedokázali jsme ji potvrdit v závodě. Podobně i naše celková výkonnost kolísala v průběhu roku,“ uvedl šéf motorů Luca Marmorini. „U motorů jsme měli také problémy, to přiznávám.“
Přestože postihly tradičně spolehlivou Toyotu nebývale časté technické problémy. Marmorini je s prvním osmiválcem spokojený. Jeho oddělení se soustředilo především na připravované zmražení vývoje a možné následné úpravy takového motoru.
Foto: Toyota Racing
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.