Dvojnásobný šampion F1 Mika Häkkinen podepsal s McLarenem a jeho sponzorem Johnnie Walker smlouvu. Fin je údajně tou nejlepší možnou osobou.
Ti, kdo očekávali usednutí Fina do druhého monopostu vedle Alonsa, budou zřejmě naším dalším článkem o populární osobnosti Formule 1 zklamáni, ale přece jen se Mika do F1 a McLarenu prostřednictvím spolupráce s výrobcem alkoholu vrátí.
Johnnie Walker si totiž Miku Häkkinena vybral jako hlavní postavu svého programu propagace bezpečného pití alkoholu. Nejde o žádný vtip ani apríl. Spolupráce je potvrzena.
„Díky našemu partnerství s McLarenem máme ideální základ pro propagaci programu odpovědného užívání alkoholu po celém světě. Chceme varovat před užíváním alkoholu před jízdou a Mika je tím pravým, neboť je úzce spojen s McLarenem a je představitelem odpovědného a pečlivého profesionála,“ prozradil šéf sponzora Ben Anderson.
Miku Häkkinena těší důvěra a je volbou výrobce poctěn. „Roky na závodní dráze mi ukázaly, jak je odpovědnost důležitá a ani při běžném silničním provozu tomu není jinak.“
Seveřané jsou obecně označováni velkospotřebiteli alkoholu a dost možná byl finský pilot osloven i díky této skutečnosti. Nicméně pokud by byla národnost skutečně hlavním měřítkem, měl dostat přednost spíše Häkkinenův kolega z DTM Tom Kristensen, který se narodil v Dánsku...
Foto: McLaren Mercedes
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.