Ani jedna špičková stáj neuvolní svoje odcházející hvězdy před vypršením jejich kontraktu. V podzimních testech se Raikkonena ve Ferrari a Alonsa v McLarenu nedočkáme.
Renault přiznal, že byl ze strany McLarenu požádán o předčasné uvolnění dvojnásobného šampiona Alonsa zpod smlouvy, která vyprší až 31.12.2006.
Vzhledem k tomu, že odcházející jezdec je vždy spojen s únikem více či méně důležitých informací, ale především si Renault nechce nechat ujít možnost využívat populárního Španěla při reklamních akcích až do posledního okamžiku, odpověděl Wokingu zamítavě.
Není se však čemu divit, neboť ani McLaren nebyl v případě Kimi Raikkonena vůči Ferrari vstřícnější. I do Maranella totiž před časem dorazila k žádosti o předčasném uvolnění finského pilota pro poslední letošní testy negativní odpověď.
Fernando Alonso však přesto v pilné přípravě na novou sezonu pokračuje a již si vyzkoušel alespoň simulátor, který má McLaren ve Wokingu k dispozici a jenž je údajně k nerozeznání od skutečného vozu. Hlavním důvodem bylo umístění sedačky do nově konstruovaného šasi, které se šije Fernandovi přesně na míru...
Foto: McLaren Mercedes
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.