David Coulthard patřil dlouhou dobu k rozhodujícím osobnostem Asociace jezdců GPDA. Svoji funkci předal mladším, ale neodpustil si kritiku některých kolegů.
Skot byl jedním ze tří ředitelů GPDA více než deset let a zasadil se o větší bezpečnost vozů F1 a obecně lepší bezpečnostní standardy dnešních okruhů. Do čela GPDA byli nově zvoleni Fernando Alonso, Ralf Schumacher a Mark Webber.
Podle Coultharda nejde pouze brát a nic F1 nedávat. „Například Michael Schumacher toho od F1 získal mnoho, ale také jí hodně věnoval. I já jsem pro Formuli 1 mnohé učinil, ale jsou tu i jezdci, kteří pouze berou.“
Příkladem za všechny označil 35letý Skot Rubense Barrichella, který je dle jeho slov sice milým a příjemným člověkem, ale po skončení závodů rychle zmizí, aniž by věnoval sportu něco svého času a energie.
Rozhořčení Davida vyvolal s největší pravděpodobností obecný nezájem o práci v GPDA, neboť ještě jedno jméno padlo. Nico Rosberg měl být také odcházejícím Davidem osloven, ale nabídku převzít jedno z křesel v čele GPDA mladý Němec odmítl.
„Nerozumím tomu, že se někteří jezdci nehodlají aktivně podílet na něčem, co zvyšuje pravděpodobnost jejich bezpečného návratu domů.“
Foto: annimages.com
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.