Jednání s Klienem a Paffettem skončila ve prospěch rakouského jezdce, který se stal novým testovacím a náhradním pilotem továrního týmu japonské automobilky.
Klien je podle čelních představitelů týmu perspektivní volbou, neboť má ve svých 23 letech bohaté zkušenosti ze tří závodních sezon s Jaguarem a Red Bull, během kterých se zúčastnil 46 Grand Prix. Honda si podobně jako Ferrari zavázala dva testmany. Druhým jezdcem byl jmenován Brit James Rossiter. Definitivně ze hry je tak i občasně zaskakující Enrique Bernoldi.
Christian se připojí k týmu už během podzimních testů a v příštím roce bude na každém závodě k dispozici pro případ potřeby nahradit Jensona Buttona nebo Rubense Barrichella.
„Jsem pyšný na to, že jsem se stal součástí Honda Racing F1. Budu pracovat pro jednoho z nejlepších výrobců ve Formuli 1 a vedle dvou špičkových pilotů. Mám za sebou tři sezony zkušeností a těším se na nové výzvy. Stejně tak mám velkou příležitost postupovat ve své kariéře dál. Moc se těším na první testy,“ uvedl v tiskovém prohlášení Christian Klien.
Sportovní ředitel Gil de Ferran přivítal Kliena v jeho novém působení. Při rozhodování o novém testovacím pilotovi sehrály roli zkušenosti, které přijdou podle de Ferrana při omezených možnostech testování v příští sezoně velmi vhod. Také očekává, že bude hrát Christian významnou roli při vývoji a dalším vylepšování monopostu RA107.
Foto: Honda Racing F1
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.