Mistrovský tým oznámil přípravu nové struktury personálního obsazení, jejíž definitivní podoba však bude konsolidovaná až s příchodem prvních testů roku 2007.
Nejvyšším postem, kterého se reorganizace dotkne, je šéfinženýr stáje, kterým byl dosud Pat Symonds. V nové struktuře neponese tolik odpovědnosti, neboť jí část předá Alanu Permanemu, dosavadnímu závodnímu inženýrovi Giancarla Fisichelly, jenž bude nově působit jako šéfinženýr pro závody.
Symonds však i nadále bude působit v úzkém kontaktu s technickým ředitelem Bellem a šéfem týmu Briatorem. Bude Renault zastupovat při jednáních s FIA a v Technické pracovní skupině.
Nejasnost panuje ale kolem závodních inženýrů, neboť zmíněný Permane povýšil a není ještě zcela jisté, zda závodní inženýr Alonsa Red Nelson bude pracovat s Fisichellou a Kovalainena dostane na starost někdo nový.
Spolupráci s Red Bull v oblasti motorů bude řídit Denis Chavrier s asistentem Fabrice Lomem.
V oddělení přípravy šasi by měly proběhnout také některé změny, ale konkrétní jména ani pozice dosud zveřejněny nebyly. „Vše bude ujasněno v průběhu zimy a do prvních testů bude struktura plně stabilizovaná,“ uvedl tiskový mluvčí týmu.
Foto: Renault ČR
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.