Cílem všech zúčastněných ve Formuli 1 je udržet pozornost diváka, pokud ji nelze ještě zvýšit. Jaké závody jsou pak divácky nejatraktivnější?
Na to je snadná odpověď. Množství předjíždění, boj o pozice do posledních metrů a havarované vozy. Tyto ingredience mívají valnou měrou závody v dešti a objevily se návrhy, pořádat několik takto uměle zpestřených Grand Prix. Francouzský okruh Le Castellet již tuto vymoženost má a využíván je často k testům pneumatik do deště.
Formule 1 nemůže být nevšímavá k potřebám a zájmu diváků, koneckonců pro ně tady je, ale Mezinárodní automobilové federace jako nadřízený orgán, tomuto zpestření zatím zelenou dát nehodlá.
Je pravdou, že v případě proměnlivého počasí se podaří uspět i týmům, které mezi favority nepatří, nicméně to bývá většinou díky měnícím se podmínkám. Pokud by bylo jisté, že v průběhu závodu bude voda na dráze ve stejném množství, budou znovu na čelních místech především favorité. Všechny vozy totiž budou nastaveny stejně a všichni jezdci pojedou od začátku na stejných gumách.
Kouzlo měnícího se počasí a dramatického vývoje závodu tak povětrnostním podmínkám člověk ještě chvíli nevezme. Tedy pokud nezačneme dávkovat vodu podle náhodného výběru počítačem, což by mohlo vést k těžkým haváriím nebo k protestům proti podjatosti...
Foto: BAR Honda
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.