Robert Doornbos dostal v závěru letošní sezony příležitost předvést své schopnosti za volantem závodního vozu. Podle všeho však nepřesvědčil a už se s ním nepočítá.
Holanďan působil od začátku letošní sezony jako testovací pilot Red Bull a po předčasném odchodu Kliena povýšil na druhého závodního jezdce vedle Coultharda.
Přes slova vedení o spokojenosti však nevypadá Robertova kariéra nijak slibně. V Red Bull vsadili na Coultharda a Webbera a jednání s Toro Rosso nejsou asi nijak úspěšná.
Jezdec nedávno obdržel nabídku Dietricha Mateschitze k prodloužení kontraktu testovacího pilota Red Bull a jeho společník u Toro Rosso Gerhard Berger prakticky zavřel dveře úvahám o závodění za tým z Faenzy.
„Na jezdecké sestavě se domlouváme s Dietrichem Mateschitzem, ale nečekejte žádná překvapení,“ prohlásil Rakušan a znovu potvrdil spokojenost se stávající jezdeckou dvojicí Liuzzi – Speed.
„Mohu však prozradit, že jméno Roberta Doornbose není v souvislosti s Toro Rosso předmětem jednání.“
Doornbos letos nezazářil. Ať už byly důvody jakékoliv, a to včetně konkurenceschopnosti monopostu, Holanďan má v F1 pravděpodobně po kariéře, neboť pozornost holandských sponzorů patří týmu Spyker a krajanovi Albersovi.
Foto: annimages.com
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.