Hodně často slyším ze všech stran, co jsem si to zase vymyslel za ******, a následuje termín, jenž se možná v komunikaci pilotů tak často neozývá, ale jako podobně laděné by byl zcela jistě vytípnut. Přesto si dovolím svou myšlenku předložit.
Nejdelší sezóna F1 skončila a příznivci se mohou pustit do obvyklé činnosti, debatují o právě skončeném šampionátu, vyhodnocují, polemizují, nadávají si či vysvětlují, argumentují, zkrátka zahájili onu dobu, která bude činit čtvrt rok. Kde jsou ty časy, kdy jsme začínali na Nový rok nebo těsně po něm.
Protože je třeba onen čas nějak překlenout, rozhodli jsme se sáhnout do archivu historie F1 a vybrat nějaké zajímavosti. A hned první článek přinesl velmi zajímavý názor, od nějž bylo k myšlence jen krůček. Protože si troufám tvrdit, že mezi čtenáři www.F1NEWS.cz je poměrně bohatá skladba fandů, od těch letitých až po „služebně mladé“, bylo by rozhodně zajímavé se dozvědět, jakému týmu fandí a proč. Co je vedlo k tomu si vybrat právě tu či onu stáj - zda za tím stála třeba vizuální přitažlivost, oblíbený pilot či něco jiného. Jestli u svého oblíbence setrvali nebo zda změnili přízeň (což v některých případech bylo nutné, pokud „jejich“ ukončil své působení v F1).
Byl bych velice rád, kdybyste mi své F1 story (řečeno mluvou mladých) napsali, stačí několik málo řádek, jak to v jedné debatě učinil Qasen, jemuž upřímně za tuto inspiraci děkuji. Domnívám se, že bez velkého vlamování do soukromí našich čtenářů se můžeme dozvědět něco střípků z jejich života F1 a snad jim to dovolí i zavzpomínat. Samozřejmě naše výzva není nijak časově limitována, co se náklonnosti týče, takže pokud vám uhranul Brabham, Lotus, Ligier či Shadow blahé paměti, sem s nimi.
Pokud se rozhodnete napsat, učiňte tak na můj mail RobsonE@seznam.cz. Samozřejmě z případných příspěvků zveřejním jen to, co mi dovolíte, ovšem spíš se budu snažit vypíchnout ony důvody, proč právě ten a ne jiný tým a kdy vstoupil do vašeho života.
Předem vám děkuji a těším se na příspěvky. Posílejte je do vánočních svátků, samotný článek (pokud ovšem bude co psát) bude zveřejněn někdy mezi štědrým večerem a Novým rokem.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.