Mattia Binotto se do Formule 1 vrací jako šéf Audi, které přebírá Sauber. Debut se svým monopostem chytají v roce 2026. Nyní se rozpovídal o tom, kolik práce je čeká a jak vnímá současnou situaci u Ferrari, které v minulosti vedl.
Scuderii měl na starosti v sezónách 2019 - 2022, po menší přestávce se rozhodl vrátit do F1 a pomoci se závodním projektem automobilce Audi, kde nahradil Andrease Seidla.
"Závodění mi chyběl, chyběl mi koncept týmu. Souhlasil jsem s návratem, protože začínám se zcela prázdným papírem. To je kouzlo té výzvy," vysvětluje své rozhodnutí Binotto. Půjde o velký milník nejen pro Audi, ale i pro mateřský koncern Volkswagen.
V čem se liší stáj v Hinwilu od té v Maranellu? "Ve všem je obrovský rozdíl: od velikosti po nástroje. Hodně věcí je se však podobá mým začátkům u Ferrari v roce 1995. Jde o společnost, kde musí být všechno vybudováno nebo přestavěno," odpovídá 54letý Švýcar.
Na dotaz, jak vnímá obměnu jezdeckého složení u Ferrari, kam od příštího roku zamíří Lewis Hamilton z Mercedesu, uvádí: "Ne, já bych ho do Ferrari nebral."
Scuderia již podle něj učinila závazek, pokud jde o piloty: "Leclerc je talentem a myslím si, že je tím, kdo si v určitém smyslu zaslouží doprovod k cíli," podotýká Binotto.
Jeho Audi bude chvíli trvat, než se v F1 stane konkurenceschopným týmem: podle něj k tomu dojde až v roce 2030. Očekává, že letos si pro titul dokráčí Max Verstappen v McLaren vnímá jako silného kandidáta na konstruktérský titul. K tomu podle Binotta pomohla přísnější rozpočtová omezení v F1.
A slice of home 🏡 pic.twitter.com/IUw9K1Ks27
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 12, 2024Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.