Mattia Binotto se do Formule 1 vrací jako šéf Audi, které přebírá Sauber. Debut se svým monopostem chytají v roce 2026. Nyní se rozpovídal o tom, kolik práce je čeká a jak vnímá současnou situaci u Ferrari, které v minulosti vedl.
Scuderii měl na starosti v sezónách 2019 - 2022, po menší přestávce se rozhodl vrátit do F1 a pomoci se závodním projektem automobilce Audi, kde nahradil Andrease Seidla.
"Závodění mi chyběl, chyběl mi koncept týmu. Souhlasil jsem s návratem, protože začínám se zcela prázdným papírem. To je kouzlo té výzvy," vysvětluje své rozhodnutí Binotto. Půjde o velký milník nejen pro Audi, ale i pro mateřský koncern Volkswagen.
V čem se liší stáj v Hinwilu od té v Maranellu? "Ve všem je obrovský rozdíl: od velikosti po nástroje. Hodně věcí je se však podobá mým začátkům u Ferrari v roce 1995. Jde o společnost, kde musí být všechno vybudováno nebo přestavěno," odpovídá 54letý Švýcar.
Na dotaz, jak vnímá obměnu jezdeckého složení u Ferrari, kam od příštího roku zamíří Lewis Hamilton z Mercedesu, uvádí: "Ne, já bych ho do Ferrari nebral."
Scuderia již podle něj učinila závazek, pokud jde o piloty: "Leclerc je talentem a myslím si, že je tím, kdo si v určitém smyslu zaslouží doprovod k cíli," podotýká Binotto.
Jeho Audi bude chvíli trvat, než se v F1 stane konkurenceschopným týmem: podle něj k tomu dojde až v roce 2030. Očekává, že letos si pro titul dokráčí Max Verstappen v McLaren vnímá jako silného kandidáta na konstruktérský titul. K tomu podle Binotta pomohla přísnější rozpočtová omezení v F1.
A slice of home 🏡 pic.twitter.com/IUw9K1Ks27
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 12, 2024Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.