Vybavil se mi krásný příměr, který kdysi použil Mario Andretti poté, co mu v předposledním kole došlo palivo: "Představte si, že máte v náruči děvče, po kterém toužíte, ale ono náhle musí domů." Neříkám, že stejné, ale podobné pocity mohl mít po kvalifikaci na sprint Charles Leclerc.
Třetí část kvalifikace (jak uvádíme v reportu - odkaz níže) byla skutečně sázkou do loterie a Charles Leclerc to poznal se vší trpkostí. Když se necelé tři minuty před koncem Q3 seřadil v boxové uličce had desíti vozů, Monačan byl čtvrtý od konce. Náhle ale jeho Ferrari SF-24 vybočilo z průjezdného pruhu. Těžko si někdo mohl myslet, že Charles chce mít odstup od soupeřů, čas totiž neúprosně ubíhal. Záhy bylo jasné - Leclerc má se svým vozem potíže.
"Netuším, co se stalo. Pojížděl jsem boxovou uličkou, náhle vůz spadl do režimu anti-stall a pak se všechno vypnulo. Tým mi řekl, že to probereme po mém návratu do garáže, ale šel jsem do mix-zóny rovnou z auta, takže zatím nevím," znělo první Leclercovo vysvětlení.
K nájezdu do měřeného kola mu chyběly dvě vteřiny - Pérez, Gasly a Ocon před ním byli úspěšnější. Rozladěný Charles byl patřičně frustrovaný a s notnou dávkou ironie komunikoval se svým inženýrem Bryanem Bozzim:
Leclerc: "Co se, sakra, stalo?"Bozzi: "Spustil se anti-stall."Leclerc: "No, tak dík. Ale anti-stall nemůže zastavit motor. Nevím, jestli jste si toho všimli. Motor vůbec nešel. Vypnulo se zapalování, takže jsem musel všechno resetovat!"Bozzi: "Rozumím, jeď do boxů. Tam si o tom popovídáme."
Už klidnější pak Leclerc zhodnotil celou situaci před novináři, ale stále ještě neměl jasno. Pochopitelně padla otázka, jestli by byl lepší, než jeho týmový kolega Carlos Sainz jr. na pátém místě: "Nebyli jsme super silní, ale rozhodně bych byl lepší než desátý. Takže to vnímám jako zklamání. Ale prověříme, co se vlastně stalo a zítra se pokusím zajet dobrý sprint, abych se vrátil opět do špičky," řekl Leclerc. Podle příspěvků na sociálních sítích by pro něj byl samozřejmě lepší start ze třetí řady, na níž asi objektivně měl, ale také ho mohl podobný problém potkat třeba v Q1 a to by byl mnohem větší malér.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.