Sergio Pérez má za sebou další nepovedený víkend. K lepším výkonům mu nepomohl ani nový kontrakt s Red Bullem, za svou chybu bude navíc pykat také v příští Velké ceně Španělska, kde bude o několik míst zpět na startovním roštu.
Stáj z Milton Keynes minulý týden před přesunem do Montrealu oznámila, že prodlužuje s Pérezem smlouvu o další dva roky (1 + 1 rok opce), Mexičan tak za ně bude nastupovat do konce sezóny 2026, kdy se budou měnit technická pravidla pro pohonné jednotky i monoposty. Po naději tak mají piloti z dceřiné stáje RB - Juki Cunoda a Daniel Ricciardo, příp. Liam Lawson - či Carlos Sainz z Ferrari.
Šéf Christian Horner uvedl: "Nyní je důležitý čas pro potvrzení naší sestavy pro rok 2025 a my jsme velmi spokojeni s tím, že budeme pokračovat společně s Checem. Kontinuita a stabilita jsou pro tým důležité a pro Checa s Maxe představují úspěšné a robustní partnerství, když minulý rok získali v šampionátu pro nás poprvé první a druhé místo... věříme Checovi a věříme v jeho návrat k prověřené formě a výkonnosti, které jsme u něj tak často vídávali."
Pérez žel jeho očekávání ani uplynulý víkend v Kanadě po prodloužení kontraktu nenaplnil. Svou rychlostí zaostával a v sobotu vypadl již v první části kvalifikace, v závodě dále chyboval a po nárazu do svodidel v 53. kole z celkových 70 z něj musel odstoupit.
Po velké ceně si jej komisaři ještě dodatečně pozvali na kobereček a udělili mu penalizaci za to, že se vrátil na dráhu a pokračoval s "významně poškozeným vozem," který "cestou do boxů ztratil několik součástí z uhlíkových vláken." Trest se projeví v příštím závodě v Barceloně, kde bude na roštu odsunut o tři místa zpět.
Pokutu ve výši 25 000 Eur za tento incident dostává také Red Bull, jelikož svého jezdce vybídl, aby dovezl auto do boxů ve snaze vyhnout se dalšímu výjezdu zpomalovacího vozu, jelikož ve vedení Velké ceny Kanady byl zrovna jeho týmový kolega Max Verstappen. "Komisaři rozhodli, že kromě finanční pokuty pro tým je nezbytnou také sportovní penalizace kvůli bezpečnostním dopadům incidentu," vysvětlili ve své zprávě.
"Udělal jsem chybu v nájezdu do zatáčky č. 6, zkrátka jsem se dotkl kaluže. Jakmile k tomu dojde, tak je konec, a žel to se také stalo. Šlo o velmi náročný víkend, ale myslím si, že před sebou máme ještě dlouhou sezónu a budeme zpět v té naší formě, ve které jsme byli dříve," komentoval celou situaci Pérez.
Ten přitom nedokončil ani předchozí závod v Monaku, kde zbytečně kolidoval hned po startu s Magnussenem. I tam se do závodu kvalifikoval až na 16. místě. V šampionátu mu patří pátá příčka za jeho týmovým kolegou, oběma piloty Ferrari a Landem Norrisem z McLarenu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.