Sergio Pérez má za sebou další nepovedený víkend. K lepším výkonům mu nepomohl ani nový kontrakt s Red Bullem, za svou chybu bude navíc pykat také v příští Velké ceně Španělska, kde bude o několik míst zpět na startovním roštu.
Stáj z Milton Keynes minulý týden před přesunem do Montrealu oznámila, že prodlužuje s Pérezem smlouvu o další dva roky (1 + 1 rok opce), Mexičan tak za ně bude nastupovat do konce sezóny 2026, kdy se budou měnit technická pravidla pro pohonné jednotky i monoposty. Po naději tak mají piloti z dceřiné stáje RB - Juki Cunoda a Daniel Ricciardo, příp. Liam Lawson - či Carlos Sainz z Ferrari.
Šéf Christian Horner uvedl: "Nyní je důležitý čas pro potvrzení naší sestavy pro rok 2025 a my jsme velmi spokojeni s tím, že budeme pokračovat společně s Checem. Kontinuita a stabilita jsou pro tým důležité a pro Checa s Maxe představují úspěšné a robustní partnerství, když minulý rok získali v šampionátu pro nás poprvé první a druhé místo... věříme Checovi a věříme v jeho návrat k prověřené formě a výkonnosti, které jsme u něj tak často vídávali."
Pérez žel jeho očekávání ani uplynulý víkend v Kanadě po prodloužení kontraktu nenaplnil. Svou rychlostí zaostával a v sobotu vypadl již v první části kvalifikace, v závodě dále chyboval a po nárazu do svodidel v 53. kole z celkových 70 z něj musel odstoupit.
Po velké ceně si jej komisaři ještě dodatečně pozvali na kobereček a udělili mu penalizaci za to, že se vrátil na dráhu a pokračoval s "významně poškozeným vozem," který "cestou do boxů ztratil několik součástí z uhlíkových vláken." Trest se projeví v příštím závodě v Barceloně, kde bude na roštu odsunut o tři místa zpět.
Pokutu ve výši 25 000 Eur za tento incident dostává také Red Bull, jelikož svého jezdce vybídl, aby dovezl auto do boxů ve snaze vyhnout se dalšímu výjezdu zpomalovacího vozu, jelikož ve vedení Velké ceny Kanady byl zrovna jeho týmový kolega Max Verstappen. "Komisaři rozhodli, že kromě finanční pokuty pro tým je nezbytnou také sportovní penalizace kvůli bezpečnostním dopadům incidentu," vysvětlili ve své zprávě.
"Udělal jsem chybu v nájezdu do zatáčky č. 6, zkrátka jsem se dotkl kaluže. Jakmile k tomu dojde, tak je konec, a žel to se také stalo. Šlo o velmi náročný víkend, ale myslím si, že před sebou máme ještě dlouhou sezónu a budeme zpět v té naší formě, ve které jsme byli dříve," komentoval celou situaci Pérez.
Ten přitom nedokončil ani předchozí závod v Monaku, kde zbytečně kolidoval hned po startu s Magnussenem. I tam se do závodu kvalifikoval až na 16. místě. V šampionátu mu patří pátá příčka za jeho týmovým kolegou, oběma piloty Ferrari a Landem Norrisem z McLarenu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.