Sergio Pérez má za sebou další nepovedený víkend. K lepším výkonům mu nepomohl ani nový kontrakt s Red Bullem, za svou chybu bude navíc pykat také v příští Velké ceně Španělska, kde bude o několik míst zpět na startovním roštu.
Stáj z Milton Keynes minulý týden před přesunem do Montrealu oznámila, že prodlužuje s Pérezem smlouvu o další dva roky (1 + 1 rok opce), Mexičan tak za ně bude nastupovat do konce sezóny 2026, kdy se budou měnit technická pravidla pro pohonné jednotky i monoposty. Po naději tak mají piloti z dceřiné stáje RB - Juki Cunoda a Daniel Ricciardo, příp. Liam Lawson - či Carlos Sainz z Ferrari.
Šéf Christian Horner uvedl: "Nyní je důležitý čas pro potvrzení naší sestavy pro rok 2025 a my jsme velmi spokojeni s tím, že budeme pokračovat společně s Checem. Kontinuita a stabilita jsou pro tým důležité a pro Checa s Maxe představují úspěšné a robustní partnerství, když minulý rok získali v šampionátu pro nás poprvé první a druhé místo... věříme Checovi a věříme v jeho návrat k prověřené formě a výkonnosti, které jsme u něj tak často vídávali."
Pérez žel jeho očekávání ani uplynulý víkend v Kanadě po prodloužení kontraktu nenaplnil. Svou rychlostí zaostával a v sobotu vypadl již v první části kvalifikace, v závodě dále chyboval a po nárazu do svodidel v 53. kole z celkových 70 z něj musel odstoupit.
Po velké ceně si jej komisaři ještě dodatečně pozvali na kobereček a udělili mu penalizaci za to, že se vrátil na dráhu a pokračoval s "významně poškozeným vozem," který "cestou do boxů ztratil několik součástí z uhlíkových vláken." Trest se projeví v příštím závodě v Barceloně, kde bude na roštu odsunut o tři místa zpět.
Pokutu ve výši 25 000 Eur za tento incident dostává také Red Bull, jelikož svého jezdce vybídl, aby dovezl auto do boxů ve snaze vyhnout se dalšímu výjezdu zpomalovacího vozu, jelikož ve vedení Velké ceny Kanady byl zrovna jeho týmový kolega Max Verstappen. "Komisaři rozhodli, že kromě finanční pokuty pro tým je nezbytnou také sportovní penalizace kvůli bezpečnostním dopadům incidentu," vysvětlili ve své zprávě.
"Udělal jsem chybu v nájezdu do zatáčky č. 6, zkrátka jsem se dotkl kaluže. Jakmile k tomu dojde, tak je konec, a žel to se také stalo. Šlo o velmi náročný víkend, ale myslím si, že před sebou máme ještě dlouhou sezónu a budeme zpět v té naší formě, ve které jsme byli dříve," komentoval celou situaci Pérez.
Ten přitom nedokončil ani předchozí závod v Monaku, kde zbytečně kolidoval hned po startu s Magnussenem. I tam se do závodu kvalifikoval až na 16. místě. V šampionátu mu patří pátá příčka za jeho týmovým kolegou, oběma piloty Ferrari a Landem Norrisem z McLarenu.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.