Poslední možnost před první letošní kvalifikací se odehrávala za obvyklých podmínek, ovšem dalo se očekávat, že v tomto úseku projeví piloti víc než snahu ohrožovat rychlé časy zájem o vyzkoušení závodních podmínek.
Ostatně tomu napovídal i začátek posledního tréninku, kdy místo výjezdu na trať dobrá polovina startovního pole postávala v boxech a do kokpitů se nijak nehnala (Sainz jr., Sargeant, Albon, Piastri a další). Další seděli za volanty, ale svorně vyčkávali. Ricciardo dokonce stihl prohodit pár slov se sirem Jackie Stewartem, nejstarším žijícím mistrem světa.
Nakonec ve dvacetistupňovém horku a trať sálající 34°C při vlhkosti vzduchu 32 % a větru vanoucím rychlostí 12,6 km/h vyrazil po šesti minutách jako první Lewis Hamilton, samozřejmě na nejměkčí směsi ze škály C3-C1. Tím také stanovil maximum časem 1:32,733, což ovšem byl výkon o cca 1,5 vteřiny pomalejší než v předchozím tréninku. Ale po dalších X minut se k němu nikdo nepřidal.
Teprve po dalších šesti minutách se na trať vydali piloti Ferrari, u nichž byl v boxu na návštěvě Jean Alesi. Poté se na okruh vydali Zhou, Bottas a Albon a trať se začala zaplňovat. Leclerc si pro nějaký čas uzmul vedení (1:32,677), aby ho o něj vzápětí připravil Magnussen (1:32,440). Po čtvrthodině už po Sakhiru kroužila polovina vozů. Mezi nimi i diskutovaný Pérez, ale z pohledu do kokpitu bylo zjevné, že se s vozem značně pere, což dokládal i čas.1:33,365.
O další zlepšení se postaral Stroll (1:32,327), ale toho velmi rychle sesadil z průběžného vedení Russell (1:31,821) a jako první prolomil hranici 1:32,0. Kdo by však čekal, že se do popředí dostane při prvním výjezdu Verstappen, mýlil by se (1:33,215). Polepšil si Leclerc, ale poté třemi nejrychlejšími sektory zabodoval Alonso - 1:31,582. V polovině tréninku jsme se dočkali i doposud odpočívajících vozů Visa App RB a Alpine.
Druhá polovina tréninkuPolovina pilotů si zajela odpočinou do boxů a rozhodně se nečekalo umístění Red Bullů (Verstappen 14., Pérez předposlední). Hamilton si zkusil výjezd na trať, ale v zatáčce 11 se ocitl hluboko za okrajem trati, a tak se vrátil k mechanikům. Překvapivě dobrý čas vytáhl Cunoda a průběžně stanul na 4. místě, zatímco Piastri avizoval nějaké drobné potíže a čekal v boxech.
Je neuvěřitelné, že po dvou třetinách tréninku jsou tři nejslabší týmy Sauber, Alpine a - Red Bull! Štěstí zkusil Russell, ale k Wolffově nelibosti byl přesně o 1,1 horší prvního času. Piastri už zažehnal potíže, ale jeho čas 1:33,322 se řadil k nejhorším. Ostatně všechny další pokusy v prostřední třetině tréninku s výjimkou Cunody byly u všech měřených výsledků horší. Oba Red Bully tuto část využily ke zkoušce tvrdých pneumatik.
Na úvod poslední čtvrthodiny ale Pérez vycenil zuby a posunul se do průběžného vedení 1:31,248 při všech fialových sektorech. Verstappen ho následoval vzápětí a hozenou rukavici zvedl - kolegu o 186 tisícin překonal. Ovšem v závěru tréninku se začalo masivně zrychlovat - časy si výrazně zlepšili piloti McLarenu i Aston Martinu - Alonso se opět vrátil do čela. Norris ovšem po zajetí kvalitního času musel kvůli potížím s elektronikou opět zajet do boxů. Verstappen se Alonsovi nedokázal revanšovat (1:31,246) a tristně nyní působí piloti Ferrari - oba vozy v druhé desítce!
Pomalu se blížíme k závěru tréninku - ode dna se odpoutal Gasly (1:32,382) i přes masivní chybu v zatáčce 4 a dobře se vedlo i Hülkenbergovi, jenž pronikl do TOP 10. Ovšem zčistajasna zaútočil Sainz jr. a překonal o 141 setin svého krajana. Hamiltonovi se rychlé kolo vůbec nepovedlo (1:31,975) a ve hře ještě zůstal Leclerc - tomu se povedlo poskočit z prozatímního 15. místa na čtvrtou příčku - ovšem nebylo možné přehlédnout pár chybiček - pilot si stěžoval, že byl v poslední zatáčce oslněn.
Po zkusmých startech a nácviku výměny pneumatik už se piloti mohou chystat na kvalifikaci - ta začíná za dvě a půl hodiny.
Zhodnocení
Před kvalifikací není stále nic jasné - snad jen to, že Saubery s Alpine nadále zůstávají na chvostu startovního pole. Red Bull se opět výrazněji neprosadil, třebaže to tak jednu chvíli vypadalo, ovšem houpačku potvrdil i výkon Hamiltona - vitěz předchozího tréninku se nevešel ani do TOP10. Nadějně se prezentoval i McLaren, ale vrásky mu nejspíš působily soustavné technické potíže.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.