Poslední možnost před první letošní kvalifikací se odehrávala za obvyklých podmínek, ovšem dalo se očekávat, že v tomto úseku projeví piloti víc než snahu ohrožovat rychlé časy zájem o vyzkoušení závodních podmínek.
Ostatně tomu napovídal i začátek posledního tréninku, kdy místo výjezdu na trať dobrá polovina startovního pole postávala v boxech a do kokpitů se nijak nehnala (Sainz jr., Sargeant, Albon, Piastri a další). Další seděli za volanty, ale svorně vyčkávali. Ricciardo dokonce stihl prohodit pár slov se sirem Jackie Stewartem, nejstarším žijícím mistrem světa.
Nakonec ve dvacetistupňovém horku a trať sálající 34°C při vlhkosti vzduchu 32 % a větru vanoucím rychlostí 12,6 km/h vyrazil po šesti minutách jako první Lewis Hamilton, samozřejmě na nejměkčí směsi ze škály C3-C1. Tím také stanovil maximum časem 1:32,733, což ovšem byl výkon o cca 1,5 vteřiny pomalejší než v předchozím tréninku. Ale po dalších X minut se k němu nikdo nepřidal.
Teprve po dalších šesti minutách se na trať vydali piloti Ferrari, u nichž byl v boxu na návštěvě Jean Alesi. Poté se na okruh vydali Zhou, Bottas a Albon a trať se začala zaplňovat. Leclerc si pro nějaký čas uzmul vedení (1:32,677), aby ho o něj vzápětí připravil Magnussen (1:32,440). Po čtvrthodině už po Sakhiru kroužila polovina vozů. Mezi nimi i diskutovaný Pérez, ale z pohledu do kokpitu bylo zjevné, že se s vozem značně pere, což dokládal i čas.1:33,365.
O další zlepšení se postaral Stroll (1:32,327), ale toho velmi rychle sesadil z průběžného vedení Russell (1:31,821) a jako první prolomil hranici 1:32,0. Kdo by však čekal, že se do popředí dostane při prvním výjezdu Verstappen, mýlil by se (1:33,215). Polepšil si Leclerc, ale poté třemi nejrychlejšími sektory zabodoval Alonso - 1:31,582. V polovině tréninku jsme se dočkali i doposud odpočívajících vozů Visa App RB a Alpine.
Druhá polovina tréninkuPolovina pilotů si zajela odpočinou do boxů a rozhodně se nečekalo umístění Red Bullů (Verstappen 14., Pérez předposlední). Hamilton si zkusil výjezd na trať, ale v zatáčce 11 se ocitl hluboko za okrajem trati, a tak se vrátil k mechanikům. Překvapivě dobrý čas vytáhl Cunoda a průběžně stanul na 4. místě, zatímco Piastri avizoval nějaké drobné potíže a čekal v boxech.
Je neuvěřitelné, že po dvou třetinách tréninku jsou tři nejslabší týmy Sauber, Alpine a - Red Bull! Štěstí zkusil Russell, ale k Wolffově nelibosti byl přesně o 1,1 horší prvního času. Piastri už zažehnal potíže, ale jeho čas 1:33,322 se řadil k nejhorším. Ostatně všechny další pokusy v prostřední třetině tréninku s výjimkou Cunody byly u všech měřených výsledků horší. Oba Red Bully tuto část využily ke zkoušce tvrdých pneumatik.
Na úvod poslední čtvrthodiny ale Pérez vycenil zuby a posunul se do průběžného vedení 1:31,248 při všech fialových sektorech. Verstappen ho následoval vzápětí a hozenou rukavici zvedl - kolegu o 186 tisícin překonal. Ovšem v závěru tréninku se začalo masivně zrychlovat - časy si výrazně zlepšili piloti McLarenu i Aston Martinu - Alonso se opět vrátil do čela. Norris ovšem po zajetí kvalitního času musel kvůli potížím s elektronikou opět zajet do boxů. Verstappen se Alonsovi nedokázal revanšovat (1:31,246) a tristně nyní působí piloti Ferrari - oba vozy v druhé desítce!
Pomalu se blížíme k závěru tréninku - ode dna se odpoutal Gasly (1:32,382) i přes masivní chybu v zatáčce 4 a dobře se vedlo i Hülkenbergovi, jenž pronikl do TOP 10. Ovšem zčistajasna zaútočil Sainz jr. a překonal o 141 setin svého krajana. Hamiltonovi se rychlé kolo vůbec nepovedlo (1:31,975) a ve hře ještě zůstal Leclerc - tomu se povedlo poskočit z prozatímního 15. místa na čtvrtou příčku - ovšem nebylo možné přehlédnout pár chybiček - pilot si stěžoval, že byl v poslední zatáčce oslněn.
Po zkusmých startech a nácviku výměny pneumatik už se piloti mohou chystat na kvalifikaci - ta začíná za dvě a půl hodiny.
Zhodnocení
Před kvalifikací není stále nic jasné - snad jen to, že Saubery s Alpine nadále zůstávají na chvostu startovního pole. Red Bull se opět výrazněji neprosadil, třebaže to tak jednu chvíli vypadalo, ovšem houpačku potvrdil i výkon Hamiltona - vitěz předchozího tréninku se nevešel ani do TOP10. Nadějně se prezentoval i McLaren, ale vrásky mu nejspíš působily soustavné technické potíže.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.