Podobné zprávy mají bulvární příchuť, nicméně v tomto případě se zdá, že jde o závažnější záležitost než informace ve stylu "jedna paní povídala". Fanoušci F1 se v nejbližších hodinách dozvědí o osudu dlouholetého šéfa závodní stáje Red Bull F1
Nápojový gigant v tomto směru prozatím detaily šetří, pouze uvedl, že byl jmenován externí advokát, jehož cílem má být zjištění skutečností týkajících se údajného Hornerova "nevhodného chování".
V odpoledních hodinách vydal Red Bull prohlášení: "Poté, co jsme se dozvěděli o některých nedávných obviněních, společnost iniciovala nezávislé vyšetřování. Tento proces již probíhá a je prováděn specializovanou osobou. Společnost tyto záležitosti bere velmi vážně a má zájem na ukončení celého procesu v nejkratší možné době. V této chvíli ale není vhodné celou věc dále komentovat."
Osloveni byli pochopitelně i zástupci týmu F1 a Horner sám. Vyjádřil se pouze Christian prostřednictvím holandského periodika De Telegraaf a velmi stručně: "Taková tvrzení kategoricky odmítám", ačkoliv ani on neupřesnil, o co se má jednat. Další informace zejména od Hornerových kolegů se pokoušel získat prestižní web motorsport.com, nicméně prozatím se dopracoval pouze k názoru, že Hornerovi bylo "přátelsky doporučeno na svou pozici rezignovat".
Má to všechno jistý háček. Většina informací pochází od německého bulvárního plátku Bild. Nelze říci, že by vždy střílel slepými patronami a ještě vedle, ale poněkud to věrohodnost informací snižuje. Má existovat kompromitující složka v držení vrcholného managementu Red Bullu, ale potvrzení takové zprávy není doloženo. Stejně tak i samotné "jednání za určitou hranicí", jak bylo naznačeno.
Christian Edward Johnston Horner oslavil loňského 16. listopadu padesáté narozeniny, Tento někdejší závodník Formule 3000 v týmu Arden působí na postu šéfa týmu od ledna roku 2005 a stal se tak nejmladším mužem na tomto postu v té době. Po dlouhodobém vztahu s Beverly Allen se Christian 15. května 2015 oženil s Geri Halliwell, někdejší členkou popové skupiny Spice Girls. V roce 2013 byl jmenován důstojníkem Řádu britského impéria za zásluhy v motoristickém sportu (OBE) a letos byl dekorován za stejné činy dalším britským vyznamenáním CBE (Commander of British Empire).
Skončí vše v šedém prostoru?Po necelém měsíci se má případ, v němž šéf stáje Red Bull čelí obvinění jedné z pracovnic firmy kvůli nevhodnému chování, má padnout předposlední únorový den rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že se causa projednává neveřejným způsobem, lze jen sbírat malé střípky. Podle obvinění měl padesátiletý Horner zmíněné ženě posílat zprávy s nevhodným obsahem, zavánějícím obtěžováním.
Podle serveru Sky Sports bylo celé vyšetřování ukončeno - čítalo kolem 150 stránek, do nichž se promítlo přibližně 60 hodin pořízených rozhovorů týkajících se případu. Materiál má nyní k dispozici představenstvo firmy Red Bull se sídlem v rakouském Salzburgu. "Co se výsledku týče, pochybujeme, že vyjádření bude obsahovat nějaké detaily nebo podrobné vysvětlení. Přeci jenom jde o soukromou společnost a vyšetřování bylo vedeno jako interní incident na pracovišti. Do hry také vstoupí nařízení o ochraně osobnosti, takže na veřejnost pronikne jen malá část informací," domnívají se ve Sky Sports.
Všeobecně se předpokládá, že dojde k nějaké formě vyrovnání a Horner svou pozici uhájí. Šéf loni dominantního týmu byl přítomen předsezónním testům v Bahrajnu a objevil se rovněž při prezentaci nového typu RB 20 v Milton Keynes. Uzavření celého případu má své provázání s jakousi oficiální show před prvním závodem letošní sezóny na okruhu Sakhir právě v Bahrajnu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.