Sotva se vítěz 8 Grand Prix po delší pauze do F1 vrátil, už z ní zase vypadl. Po původní optimistické předpovědi se nyní čeká na průběh hojení jeho levé ruky, přičemž původní comeback v Grand Prix Singapuru je ohrožen.
Když v pátek na začátku druhého tréninku narazil Australan do bariéry, aby nekolidoval s havarovaným McLarenem Oscara Piastriho, vypadalo to jen na běžnou nehodu. Ricciardo si zanadával do vysílačky, týmu sdělil, že krajanův vůz neviděl a držíc si levou ruku opustil vůz. Rozeběhla se obvyklá procedura - prohlídka v Medical Center a poté transport do místní nemocnice, odkud byl Ricciardo převezen na barcelonskou kliniku, aby se podrobil vyšetření u známého ortopedického experta Xaviera Miry. Ten už měl na začátku letošního roku "v práci" Lance Strola.
Ricciardo měl ruku v sádře a diagnóza hovořila o zlomenině záprstní kůstky v levé ruce. Věčně usměvavý Australan zveřejnil na Instagramu fotografii, na níž ležel v nemocnici na lůžku: "Absolvoval jsem první kontakt s kovem, takže jsem docela v pohodě."
Bohužel Mira mu po následné operaci sdělil nepříliš povzbudivé zprávy, které veřejnosti tlumočil Peter Bayer, generální ředitel společnosti AlphaTauri: "Operace proběhla dobře, i když zlomenina byla komplikovanější, než jsme si původně mysleli. Právě jsem hovořil s Danielovým manažerem, náš pilot zůstane v Barceloně několik dní, aby byl dodržen proces hojení."
K případu se vyjádřili i zástupci týmu Red Bull, což jenom rozhojnilo dohady, zda pro příští sezónu nedojde opět k jedné z mnoha šarád a někdejší pilot Red Bullu, pro nějž vyhrál sedm Grand Prix, nezamíří zpět do stáje, v níž sklízel největší úspěchy. "Bohužel se vše komplikuje a vypadá to na nucenou pauzu. Brzy dostaneme oficiální potvrzení od doktora,k ale pro příští dva závody to nevypadá nadějně," komentoval situaci dr. Helmut Marko, čímž zpochybnil původní tvrzení Christiana Hornera, že by Ricciardo mohl jet už v Grand Prix Singapuru. Pravděpodobnější je, že se Australan vrátí až na start GP Japonska, konané 24. září. Do té doby by měl být nadále jeho náhradníkem Novozélanďan Liam Lawson.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.