Sotva se vítěz 8 Grand Prix po delší pauze do F1 vrátil, už z ní zase vypadl. Po původní optimistické předpovědi se nyní čeká na průběh hojení jeho levé ruky, přičemž původní comeback v Grand Prix Singapuru je ohrožen.
Když v pátek na začátku druhého tréninku narazil Australan do bariéry, aby nekolidoval s havarovaným McLarenem Oscara Piastriho, vypadalo to jen na běžnou nehodu. Ricciardo si zanadával do vysílačky, týmu sdělil, že krajanův vůz neviděl a držíc si levou ruku opustil vůz. Rozeběhla se obvyklá procedura - prohlídka v Medical Center a poté transport do místní nemocnice, odkud byl Ricciardo převezen na barcelonskou kliniku, aby se podrobil vyšetření u známého ortopedického experta Xaviera Miry. Ten už měl na začátku letošního roku "v práci" Lance Strola.
Ricciardo měl ruku v sádře a diagnóza hovořila o zlomenině záprstní kůstky v levé ruce. Věčně usměvavý Australan zveřejnil na Instagramu fotografii, na níž ležel v nemocnici na lůžku: "Absolvoval jsem první kontakt s kovem, takže jsem docela v pohodě."
Bohužel Mira mu po následné operaci sdělil nepříliš povzbudivé zprávy, které veřejnosti tlumočil Peter Bayer, generální ředitel společnosti AlphaTauri: "Operace proběhla dobře, i když zlomenina byla komplikovanější, než jsme si původně mysleli. Právě jsem hovořil s Danielovým manažerem, náš pilot zůstane v Barceloně několik dní, aby byl dodržen proces hojení."
K případu se vyjádřili i zástupci týmu Red Bull, což jenom rozhojnilo dohady, zda pro příští sezónu nedojde opět k jedné z mnoha šarád a někdejší pilot Red Bullu, pro nějž vyhrál sedm Grand Prix, nezamíří zpět do stáje, v níž sklízel největší úspěchy. "Bohužel se vše komplikuje a vypadá to na nucenou pauzu. Brzy dostaneme oficiální potvrzení od doktora,k ale pro příští dva závody to nevypadá nadějně," komentoval situaci dr. Helmut Marko, čímž zpochybnil původní tvrzení Christiana Hornera, že by Ricciardo mohl jet už v Grand Prix Singapuru. Pravděpodobnější je, že se Australan vrátí až na start GP Japonska, konané 24. září. Do té doby by měl být nadále jeho náhradníkem Novozélanďan Liam Lawson.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.