Sotva se vítěz 8 Grand Prix po delší pauze do F1 vrátil, už z ní zase vypadl. Po původní optimistické předpovědi se nyní čeká na průběh hojení jeho levé ruky, přičemž původní comeback v Grand Prix Singapuru je ohrožen.
Když v pátek na začátku druhého tréninku narazil Australan do bariéry, aby nekolidoval s havarovaným McLarenem Oscara Piastriho, vypadalo to jen na běžnou nehodu. Ricciardo si zanadával do vysílačky, týmu sdělil, že krajanův vůz neviděl a držíc si levou ruku opustil vůz. Rozeběhla se obvyklá procedura - prohlídka v Medical Center a poté transport do místní nemocnice, odkud byl Ricciardo převezen na barcelonskou kliniku, aby se podrobil vyšetření u známého ortopedického experta Xaviera Miry. Ten už měl na začátku letošního roku "v práci" Lance Strola.
Ricciardo měl ruku v sádře a diagnóza hovořila o zlomenině záprstní kůstky v levé ruce. Věčně usměvavý Australan zveřejnil na Instagramu fotografii, na níž ležel v nemocnici na lůžku: "Absolvoval jsem první kontakt s kovem, takže jsem docela v pohodě."
Bohužel Mira mu po následné operaci sdělil nepříliš povzbudivé zprávy, které veřejnosti tlumočil Peter Bayer, generální ředitel společnosti AlphaTauri: "Operace proběhla dobře, i když zlomenina byla komplikovanější, než jsme si původně mysleli. Právě jsem hovořil s Danielovým manažerem, náš pilot zůstane v Barceloně několik dní, aby byl dodržen proces hojení."
K případu se vyjádřili i zástupci týmu Red Bull, což jenom rozhojnilo dohady, zda pro příští sezónu nedojde opět k jedné z mnoha šarád a někdejší pilot Red Bullu, pro nějž vyhrál sedm Grand Prix, nezamíří zpět do stáje, v níž sklízel největší úspěchy. "Bohužel se vše komplikuje a vypadá to na nucenou pauzu. Brzy dostaneme oficiální potvrzení od doktora,k ale pro příští dva závody to nevypadá nadějně," komentoval situaci dr. Helmut Marko, čímž zpochybnil původní tvrzení Christiana Hornera, že by Ricciardo mohl jet už v Grand Prix Singapuru. Pravděpodobnější je, že se Australan vrátí až na start GP Japonska, konané 24. září. Do té doby by měl být nadále jeho náhradníkem Novozélanďan Liam Lawson.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.