Sotva se vítěz 8 Grand Prix po delší pauze do F1 vrátil, už z ní zase vypadl. Po původní optimistické předpovědi se nyní čeká na průběh hojení jeho levé ruky, přičemž původní comeback v Grand Prix Singapuru je ohrožen.
Když v pátek na začátku druhého tréninku narazil Australan do bariéry, aby nekolidoval s havarovaným McLarenem Oscara Piastriho, vypadalo to jen na běžnou nehodu. Ricciardo si zanadával do vysílačky, týmu sdělil, že krajanův vůz neviděl a držíc si levou ruku opustil vůz. Rozeběhla se obvyklá procedura - prohlídka v Medical Center a poté transport do místní nemocnice, odkud byl Ricciardo převezen na barcelonskou kliniku, aby se podrobil vyšetření u známého ortopedického experta Xaviera Miry. Ten už měl na začátku letošního roku "v práci" Lance Strola.
Ricciardo měl ruku v sádře a diagnóza hovořila o zlomenině záprstní kůstky v levé ruce. Věčně usměvavý Australan zveřejnil na Instagramu fotografii, na níž ležel v nemocnici na lůžku: "Absolvoval jsem první kontakt s kovem, takže jsem docela v pohodě."
Bohužel Mira mu po následné operaci sdělil nepříliš povzbudivé zprávy, které veřejnosti tlumočil Peter Bayer, generální ředitel společnosti AlphaTauri: "Operace proběhla dobře, i když zlomenina byla komplikovanější, než jsme si původně mysleli. Právě jsem hovořil s Danielovým manažerem, náš pilot zůstane v Barceloně několik dní, aby byl dodržen proces hojení."
K případu se vyjádřili i zástupci týmu Red Bull, což jenom rozhojnilo dohady, zda pro příští sezónu nedojde opět k jedné z mnoha šarád a někdejší pilot Red Bullu, pro nějž vyhrál sedm Grand Prix, nezamíří zpět do stáje, v níž sklízel největší úspěchy. "Bohužel se vše komplikuje a vypadá to na nucenou pauzu. Brzy dostaneme oficiální potvrzení od doktora,k ale pro příští dva závody to nevypadá nadějně," komentoval situaci dr. Helmut Marko, čímž zpochybnil původní tvrzení Christiana Hornera, že by Ricciardo mohl jet už v Grand Prix Singapuru. Pravděpodobnější je, že se Australan vrátí až na start GP Japonska, konané 24. září. Do té doby by měl být nadále jeho náhradníkem Novozélanďan Liam Lawson.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.