Svět F1 se po letní pauze vrátil na trať v Zandvoortu, na níž už se odehrálo nemálo karambolů, nehod i tragédií. Z hlediska navrátilce do startovního pole Daniela Ricciarda může jít o neštěstí spíše jenom z osobního hlediska - dlouho se v F1 neohřál.
Hodiny odkrojily 11 minut z druhého tréninku, když Oscar Piastri nezvládl v zatáčce Hugenholtz svůj mclaren. Při předjíždění jednoho z Williamsů mu lehce ustřelila záď následoval náraz pravým zadním kolem do bariéry a druhý špicí vozu. Záhy dorazil na místo incidentu Ricciardo a přímo nasměroval svůj vůz Alpha Tauri do "kapsy", kterou svým prvním nárazem vytvořil Piastriho monopost. Oranžová formule totiž stála přímo v ideální stopě a Daniel tak neměl příliš na výběr.
Na dotaz z boxové zídky Daniel odpověděl, že Piastriho vůz neviděl a vzápětí následoval nepublikovatelný výraz. Z onboard kamery bylo viditelné, že Australan v době nárazu držel volant a při opouštění vozu držel nepřirozeně levou ruku. Okamžitě následoval převoz do zdravotního centra na první vyšetření a ihned poté byl čtyřiatřicetiletý pilot stáje AlphaTauri odtransportován do nemocnice. "Potvrzujeme, že Daniel Ricciardo byl převezen do místní nemocnice k další kontrole po jeho havárii v druhém volném tréninku," uvedla FIA ve svém oficiálním prohlášení.
"Právě jsem zaslechl, že ho odvezli do nemocnice. Neviděl jsem to... Opravdu jsem se nepodíval, co se stalo, takže upřímně mohu říci, že jsem nevěděl, že to bylo tak vážné. Doufám, že bude v pořádku, od začátku druhého tréninku jel dobře. Snad to nebude nic těžkého, uvidíme, jak to půjde. Je zřejmé, že zdraví a bezpečnost je prioritou," komentoval nehodu Ricciardův kolega Juki Cunoda.
Stáj AlphaTauri v 17:35 vydala na svém Twitterovém účtu oficiální prohlášení: "Rentgen potvrdil, že náš pilot utrpěl zlomeninu záprstní kosti na levé ruce a zranění mu nedovolí pokračovat v jeho povinnostech, proto ho v dalších částech závodního víkendu nahradí týmový rezervní pilot Liam Lawson." Jedenadvacetiletý Ricciardův "skorokrajan" (hájí barvy Nového Zélandu) se letos kromě povinností v týmu účastní japonského šampionátu Super Formula, v němž se třemi výhrami drží průběžné druhé místo za Ritomo Miyatou se ztráou osmi bodů.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.