Svět F1 se po letní pauze vrátil na trať v Zandvoortu, na níž už se odehrálo nemálo karambolů, nehod i tragédií. Z hlediska navrátilce do startovního pole Daniela Ricciarda může jít o neštěstí spíše jenom z osobního hlediska - dlouho se v F1 neohřál.
Hodiny odkrojily 11 minut z druhého tréninku, když Oscar Piastri nezvládl v zatáčce Hugenholtz svůj mclaren. Při předjíždění jednoho z Williamsů mu lehce ustřelila záď následoval náraz pravým zadním kolem do bariéry a druhý špicí vozu. Záhy dorazil na místo incidentu Ricciardo a přímo nasměroval svůj vůz Alpha Tauri do "kapsy", kterou svým prvním nárazem vytvořil Piastriho monopost. Oranžová formule totiž stála přímo v ideální stopě a Daniel tak neměl příliš na výběr.
Na dotaz z boxové zídky Daniel odpověděl, že Piastriho vůz neviděl a vzápětí následoval nepublikovatelný výraz. Z onboard kamery bylo viditelné, že Australan v době nárazu držel volant a při opouštění vozu držel nepřirozeně levou ruku. Okamžitě následoval převoz do zdravotního centra na první vyšetření a ihned poté byl čtyřiatřicetiletý pilot stáje AlphaTauri odtransportován do nemocnice. "Potvrzujeme, že Daniel Ricciardo byl převezen do místní nemocnice k další kontrole po jeho havárii v druhém volném tréninku," uvedla FIA ve svém oficiálním prohlášení.
"Právě jsem zaslechl, že ho odvezli do nemocnice. Neviděl jsem to... Opravdu jsem se nepodíval, co se stalo, takže upřímně mohu říci, že jsem nevěděl, že to bylo tak vážné. Doufám, že bude v pořádku, od začátku druhého tréninku jel dobře. Snad to nebude nic těžkého, uvidíme, jak to půjde. Je zřejmé, že zdraví a bezpečnost je prioritou," komentoval nehodu Ricciardův kolega Juki Cunoda.
Stáj AlphaTauri v 17:35 vydala na svém Twitterovém účtu oficiální prohlášení: "Rentgen potvrdil, že náš pilot utrpěl zlomeninu záprstní kosti na levé ruce a zranění mu nedovolí pokračovat v jeho povinnostech, proto ho v dalších částech závodního víkendu nahradí týmový rezervní pilot Liam Lawson." Jedenadvacetiletý Ricciardův "skorokrajan" (hájí barvy Nového Zélandu) se letos kromě povinností v týmu účastní japonského šampionátu Super Formula, v němž se třemi výhrami drží průběžné druhé místo za Ritomo Miyatou se ztráou osmi bodů.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.