Svět F1 se po letní pauze vrátil na trať v Zandvoortu, na níž už se odehrálo nemálo karambolů, nehod i tragédií. Z hlediska navrátilce do startovního pole Daniela Ricciarda může jít o neštěstí spíše jenom z osobního hlediska - dlouho se v F1 neohřál.
Hodiny odkrojily 11 minut z druhého tréninku, když Oscar Piastri nezvládl v zatáčce Hugenholtz svůj mclaren. Při předjíždění jednoho z Williamsů mu lehce ustřelila záď následoval náraz pravým zadním kolem do bariéry a druhý špicí vozu. Záhy dorazil na místo incidentu Ricciardo a přímo nasměroval svůj vůz Alpha Tauri do "kapsy", kterou svým prvním nárazem vytvořil Piastriho monopost. Oranžová formule totiž stála přímo v ideální stopě a Daniel tak neměl příliš na výběr.
Na dotaz z boxové zídky Daniel odpověděl, že Piastriho vůz neviděl a vzápětí následoval nepublikovatelný výraz. Z onboard kamery bylo viditelné, že Australan v době nárazu držel volant a při opouštění vozu držel nepřirozeně levou ruku. Okamžitě následoval převoz do zdravotního centra na první vyšetření a ihned poté byl čtyřiatřicetiletý pilot stáje AlphaTauri odtransportován do nemocnice. "Potvrzujeme, že Daniel Ricciardo byl převezen do místní nemocnice k další kontrole po jeho havárii v druhém volném tréninku," uvedla FIA ve svém oficiálním prohlášení.
"Právě jsem zaslechl, že ho odvezli do nemocnice. Neviděl jsem to... Opravdu jsem se nepodíval, co se stalo, takže upřímně mohu říci, že jsem nevěděl, že to bylo tak vážné. Doufám, že bude v pořádku, od začátku druhého tréninku jel dobře. Snad to nebude nic těžkého, uvidíme, jak to půjde. Je zřejmé, že zdraví a bezpečnost je prioritou," komentoval nehodu Ricciardův kolega Juki Cunoda.
Stáj AlphaTauri v 17:35 vydala na svém Twitterovém účtu oficiální prohlášení: "Rentgen potvrdil, že náš pilot utrpěl zlomeninu záprstní kosti na levé ruce a zranění mu nedovolí pokračovat v jeho povinnostech, proto ho v dalších částech závodního víkendu nahradí týmový rezervní pilot Liam Lawson." Jedenadvacetiletý Ricciardův "skorokrajan" (hájí barvy Nového Zélandu) se letos kromě povinností v týmu účastní japonského šampionátu Super Formula, v němž se třemi výhrami drží průběžné druhé místo za Ritomo Miyatou se ztráou osmi bodů.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.