Neobvyklý první trénink v Kanadě - nejdříve odstavený vůz Pierra Gaslyho a poté problém s kamerovým systémem na trati, kvůli kterému už FP1 nebyl restartován.
Šedesátiminutový trénink odstartoval tandem Red Bullu, ale jak rychle FP1 začal, tak byl i přerušen - po třech minutách vypověděl Gaslymu službu jeho Alpine a byly vyvěšeny červené vlajky. Sám francouzský jezdec reportoval problém s hnací hřídelí.
And almost immediately Pierre Gasly has stopped at the side of the track 😖🚩 RED FLAG 🚩 #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/gDKZWijpi0
— Formula 1 (@F1) June 16, 2023Ale to nebylo jediné - ředitelství závodu mělo problém s kamerovým systémem na okruhu a z bezpečnostních důvodů se restart stále oddaloval.
More details on the stoppage 👀"The session restart has been delayed due to issues with the local CCTV. The local organisers are working to resolve the issue and until that time we can’t restart for safety reasons"#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/7v54caztMJ
— Formula 1 (@F1) June 16, 2023Ředitelství závodu nakonec vydalo prohlášení o nerestartování tréninku a prodloužení FP2 na 90 minut.
RACE CONTROL: "FP1 will not be resumed" #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/uinWYfj2fm
— Formula 1 (@F1) June 16, 2023
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.