V prvním kole, kdy komisaři incidenty hodlají posuzovat shovívavěji, kolidovali Leclerc a Stroll. Kanaďan vyvázl bez potrestání a v samotném závěru se situace až na drobné odlišnosti opakovala - do clinche se dostaly stejné vozy, jen řízené jinými piloty.
Potrestaným byl v tomto případě Carlos Sainz jr.: jemu při kolizi s Alonsem stewardi přisoudili vinu a z toho plynoucí trest 5 vteřin. Španěl s ohledem na fakt, že se poslední kolo jelo za safety carem, neměl šanci jakkoli zmírnit dopad penalizace. Pikantní navíc je, že po kolizi nebyl vůz jeho krajana Alonsa poškozen a ono drama po druhém restartu navíc komisaři zcela anulovali, takže pilot Aston Martinu de facto i de jure nebyl střetem nijak poškozen.
Zoufalý Carlos před posledním restartem neustále opakoval do týmové radiokomunikace: "Ne, to je nepřijatelné. Ne, ne, ne! Počkejte na konec závodu a diskutujte se mnou. Prosím! Prosím! Nedělejte to!" Sainz jr. měl být právo cítit se poškozený a chtěl, aby mohl komisařům předložit svůj názor na věc. "Myslím, že to je nejnespravedlivější penalizace, jakou jsem kdy v životě viděl. Než bych nějak popustil uzdu emocím a použil sprostá slova či jinou špatnou věc, raději bych si pohovořil s komisaři. Nebo se s nimi setkal po závodě a dal řeč. Teď nemůžu o celé věci mluvit, je to dle mého názoru příliš nespravedlivé a když o tom mluvím, vůbec se necítím dobře."
Frédéric Vasseur, šéf Ferrari, pochopitelně cítil se svým pilotem a vyslovil názor, že rozhodnutí komisařů bylo až příliš unáhlené, dost možná také proto, že by Carlosovo vysvětlení stejně nemělo vliv na pořadí na stupních vítězů. Naskýtá se také otázka, zda nešlo o určitý reciproční akt vůči Alonsovi za nepříjemnosti, které si musel vytrpět při GP Saúdské Arábie. Komisaři se kvůli měnícím rozhodnutím dostali pod tlak odborníků i veřejnosti a dost možná si kontroverzním rozhodnutím chtěli zjednat respekt a preventivně zamezili dalšímu posuzování po závodě.
"Mé zklamání leží spíš v jejich rozhodnutí ještě před koncem závodu, než aby nechali odjet kolo za safety carem a pak se k incidentu vrátili. Dávalo by smysl počkat na mé vyjádření a diskutovat o incidentu, jak na něj nahlížejí a jak ho posuzují. Ohledně umístění na stupních vítězů by se nic nezměnilo, takže žádné drama nebo časový stres," pokračuje Sainz jr.
"Vůz #14 měl v zatáčce 1 zjevný náskok před vozem #55, přesto druhý vůz najel do prvního a způsobil, že se tento roztočil a opustil trať. Abychom se vyhnuli pochybnostem, vzali jsme v úvahu i skutečnost, že ke kolizi došlo v prvním kole restartu, kdy podle konvence komisaři obvykle zaujímají shovívavější postoj k incidentům. Nicméně v tomto konkrétním případě bez ohledu na skutečnost, že se jednalo o ekvivalent incidentu mezi vozy #16 a #18 z prvního kola závodu, jsme dospěli k názoru, že v případě vozu #55 existoval dostatečný prostor, aby podnikl kroky k zabránění kolize, proto jsme nepřistoupili ke shovívavějšímu řešení," praví se ve zdůvodnění s tím, že Sainz jr. byl za incident posouzený jako "způsobení kolize" penalizován dvěma trestnými body.
Je tu samozřejmě neodbytná otázka, jak se ve světle následné kolize dvojice Gasly a Ocon jeví Sainzovo provinění natolik diametrálně odlišné, aby jeho "konto hanby" bylo obohaceno... Komisaři nakonec stejně museli řešit protest týmu Haas kvůli posouzení pořadí po třetí červené vlajce, ale ten byl zamítnut.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.