V prvním kole, kdy komisaři incidenty hodlají posuzovat shovívavěji, kolidovali Leclerc a Stroll. Kanaďan vyvázl bez potrestání a v samotném závěru se situace až na drobné odlišnosti opakovala - do clinche se dostaly stejné vozy, jen řízené jinými piloty.
Potrestaným byl v tomto případě Carlos Sainz jr.: jemu při kolizi s Alonsem stewardi přisoudili vinu a z toho plynoucí trest 5 vteřin. Španěl s ohledem na fakt, že se poslední kolo jelo za safety carem, neměl šanci jakkoli zmírnit dopad penalizace. Pikantní navíc je, že po kolizi nebyl vůz jeho krajana Alonsa poškozen a ono drama po druhém restartu navíc komisaři zcela anulovali, takže pilot Aston Martinu de facto i de jure nebyl střetem nijak poškozen.
Zoufalý Carlos před posledním restartem neustále opakoval do týmové radiokomunikace: "Ne, to je nepřijatelné. Ne, ne, ne! Počkejte na konec závodu a diskutujte se mnou. Prosím! Prosím! Nedělejte to!" Sainz jr. měl být právo cítit se poškozený a chtěl, aby mohl komisařům předložit svůj názor na věc. "Myslím, že to je nejnespravedlivější penalizace, jakou jsem kdy v životě viděl. Než bych nějak popustil uzdu emocím a použil sprostá slova či jinou špatnou věc, raději bych si pohovořil s komisaři. Nebo se s nimi setkal po závodě a dal řeč. Teď nemůžu o celé věci mluvit, je to dle mého názoru příliš nespravedlivé a když o tom mluvím, vůbec se necítím dobře."
Frédéric Vasseur, šéf Ferrari, pochopitelně cítil se svým pilotem a vyslovil názor, že rozhodnutí komisařů bylo až příliš unáhlené, dost možná také proto, že by Carlosovo vysvětlení stejně nemělo vliv na pořadí na stupních vítězů. Naskýtá se také otázka, zda nešlo o určitý reciproční akt vůči Alonsovi za nepříjemnosti, které si musel vytrpět při GP Saúdské Arábie. Komisaři se kvůli měnícím rozhodnutím dostali pod tlak odborníků i veřejnosti a dost možná si kontroverzním rozhodnutím chtěli zjednat respekt a preventivně zamezili dalšímu posuzování po závodě.
"Mé zklamání leží spíš v jejich rozhodnutí ještě před koncem závodu, než aby nechali odjet kolo za safety carem a pak se k incidentu vrátili. Dávalo by smysl počkat na mé vyjádření a diskutovat o incidentu, jak na něj nahlížejí a jak ho posuzují. Ohledně umístění na stupních vítězů by se nic nezměnilo, takže žádné drama nebo časový stres," pokračuje Sainz jr.
"Vůz #14 měl v zatáčce 1 zjevný náskok před vozem #55, přesto druhý vůz najel do prvního a způsobil, že se tento roztočil a opustil trať. Abychom se vyhnuli pochybnostem, vzali jsme v úvahu i skutečnost, že ke kolizi došlo v prvním kole restartu, kdy podle konvence komisaři obvykle zaujímají shovívavější postoj k incidentům. Nicméně v tomto konkrétním případě bez ohledu na skutečnost, že se jednalo o ekvivalent incidentu mezi vozy #16 a #18 z prvního kola závodu, jsme dospěli k názoru, že v případě vozu #55 existoval dostatečný prostor, aby podnikl kroky k zabránění kolize, proto jsme nepřistoupili ke shovívavějšímu řešení," praví se ve zdůvodnění s tím, že Sainz jr. byl za incident posouzený jako "způsobení kolize" penalizován dvěma trestnými body.
Je tu samozřejmě neodbytná otázka, jak se ve světle následné kolize dvojice Gasly a Ocon jeví Sainzovo provinění natolik diametrálně odlišné, aby jeho "konto hanby" bylo obohaceno... Komisaři nakonec stejně museli řešit protest týmu Haas kvůli posouzení pořadí po třetí červené vlajce, ale ten byl zamítnut.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.