Neštěstí nechodí po horách, praví české přísloví a Max Verstappen ho asi nebude mít rád. V polovině druhé části kvalifikace totiž musel odstavit svůj vůz a přinejlepším bude muset zdolávat více než dvě třetiny soupeřů.
Povětrnostní podmínky oproti třetímu tréninku zůstaly téměř neměnné (vzduch 26°C, trať 32°C, vlhkost vzduchu 49 %, vítr 2,5 km/h), jenom začalo postupem času více foukat. Od počátku byla otázka, nakolik bude Leclerc schopen eliminovat svou očekávanou penalizaci a zda bude mít Red Bull vůbec soupeře.
Q1 - 18 minutKvalifikaci začaly Williamsy doprovázené Cunodou a byl to také Albon, kdo zapsal první čas večera - 1:30,167. Na pilotech byla evidentní velká snaha a dostávali se do potíží - hodiny vykroužil Alonso, de Vries a Sargeant (tomu byl posléze škrtnut čas za porušení traťových limitů), ale nejhůře dopadl Norris. V zatáčce 27 brnkl levým předním kolem o bariéru a v depu bylo zřejmé, že jeho kvalifikační působení skončilo. Piloti Ferrari nadále tápali (Leclerc 1:30,073, Sainz 1:31,093), takže do čela se posunul Pérez (1:29,261). Když se však rozjel Verstappen (1:28,761), rázem si mohl odpočinout. Sainz dlouho dlel na nepostupové příčce, až jízdou v posledních vteřinách poskočil vpřed (1:29,411). Čest McLarenu dokázal zachránit Piastri, zatímco AlphaTauri skončila už v Q1. Sargeant k dovršení smůly v posledních fázích Q1 rovněž "chytil" bariéru a poškodil si levé zadní kolo.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Albon, de Vries, Norris, Sargeant
Q2 - 15 minutAlonso a obě Alfy Romeo vyrazili na trať jako první a Španěl vypálil konkurenci opravdu vysoký výstřel - 1:28,757. Nevedlo se Sainzovi (1:29.900) a na dlouhou dobu se propadl do nepostupové zóny. Pak přišla vteřina pravdy pro Verstappena, nejdřív měl problémy se zvládnutím vozu, pak z jeho Red Bullu odpadl nějaký kousek, Max dramaticky zpomalil a doplížil se do depa. Prvotní podezření na poruchu převodovky, kterou před kvalifikací vyměnil, vystřídala jistota v podobě defektu poloosy. Prostor se tedy otevřel Pérezovi, jenž dokázal vykouzlit čas 1:28,635, zatímco na opačném konci se strhla bitva o poslední postupové místo. Patřil sem i Sainz, jemuž se nepovedlo první kolo, proto až do poslední chvíle vyčkával, aby nakonec vystřihl jistotu v podobě času 1:28,957. Hülkenbergovi a Zhouovi zkazil radost Gasly - projel cílem jako poslední a časem 1:29,411 oba odsunul na jedenácté resp. dvanácté místo s minimálním odstupem (0,040 a 0,050 vteřiny).
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Zhou, Magnussen, Bottas, Verstappen
Q3 - 12 minut:Zatímco Alonso a obě Ferrari vyrazili na trať, někteří piloti (Piastri, Stroll) téměř polovinu poslední části pročekali. Alonso opět zahájil nejlépe (1:28,925) a jeho krajan ve Ferrari se opět trápil (1:29,322). Solidně si vedl Russell, opět rychlejší než Hamilton, a penalizaci kompenzující Leclerc (1:28,757). Když však vyjel na okruh Pérez, bylo jasné, kdo tu kraluje - čas 1:28,265 ostatní soupeře doslova vymazal.
Před druhými pokusy celého pole odjeli své první rychlé kolo Stroll a Piastri, ale u obou nešlo o vůbec dobré časy (1:29,017 a 1:29,710), takže se rozhodli ještě pro druhý atak. Nejvíc se pozornost upírala na Mercedesy a Sainze, ale Hamilton byl dokonce pomalejší než v prvním rychlém kole (1:29,248), takže jazýčkem na vahách se stali Stroll a Sainz. Kanaďan zajel strhující první část a vypadalo to, že by mohl zopakovat své jediné PP z Turecka, ale závěr mu nevyšel a zlepšení bylo jen kosmetické. To Španěl opět po jednom přípravném kole navíc dokázal zabojovat a prodral se přes Strolla. Pérezovu suverenitu však nedokázal nikdo ohrozit, ani agilní Alonso, jemuž zlepšení nepřineslo kýžený útok na dlouho očekávané pole-position. Zlepšit se dokázal ještě Leclerc, ale Pérezovu pozici neohrozil - penalizace 10 místo ho odsouvá na 12. příčku za Guanyu Zhoua.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.