Neštěstí nechodí po horách, praví české přísloví a Max Verstappen ho asi nebude mít rád. V polovině druhé části kvalifikace totiž musel odstavit svůj vůz a přinejlepším bude muset zdolávat více než dvě třetiny soupeřů.
Povětrnostní podmínky oproti třetímu tréninku zůstaly téměř neměnné (vzduch 26°C, trať 32°C, vlhkost vzduchu 49 %, vítr 2,5 km/h), jenom začalo postupem času více foukat. Od počátku byla otázka, nakolik bude Leclerc schopen eliminovat svou očekávanou penalizaci a zda bude mít Red Bull vůbec soupeře.
Q1 - 18 minutKvalifikaci začaly Williamsy doprovázené Cunodou a byl to také Albon, kdo zapsal první čas večera - 1:30,167. Na pilotech byla evidentní velká snaha a dostávali se do potíží - hodiny vykroužil Alonso, de Vries a Sargeant (tomu byl posléze škrtnut čas za porušení traťových limitů), ale nejhůře dopadl Norris. V zatáčce 27 brnkl levým předním kolem o bariéru a v depu bylo zřejmé, že jeho kvalifikační působení skončilo. Piloti Ferrari nadále tápali (Leclerc 1:30,073, Sainz 1:31,093), takže do čela se posunul Pérez (1:29,261). Když se však rozjel Verstappen (1:28,761), rázem si mohl odpočinout. Sainz dlouho dlel na nepostupové příčce, až jízdou v posledních vteřinách poskočil vpřed (1:29,411). Čest McLarenu dokázal zachránit Piastri, zatímco AlphaTauri skončila už v Q1. Sargeant k dovršení smůly v posledních fázích Q1 rovněž "chytil" bariéru a poškodil si levé zadní kolo.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Albon, de Vries, Norris, Sargeant
Q2 - 15 minutAlonso a obě Alfy Romeo vyrazili na trať jako první a Španěl vypálil konkurenci opravdu vysoký výstřel - 1:28,757. Nevedlo se Sainzovi (1:29.900) a na dlouhou dobu se propadl do nepostupové zóny. Pak přišla vteřina pravdy pro Verstappena, nejdřív měl problémy se zvládnutím vozu, pak z jeho Red Bullu odpadl nějaký kousek, Max dramaticky zpomalil a doplížil se do depa. Prvotní podezření na poruchu převodovky, kterou před kvalifikací vyměnil, vystřídala jistota v podobě defektu poloosy. Prostor se tedy otevřel Pérezovi, jenž dokázal vykouzlit čas 1:28,635, zatímco na opačném konci se strhla bitva o poslední postupové místo. Patřil sem i Sainz, jemuž se nepovedlo první kolo, proto až do poslední chvíle vyčkával, aby nakonec vystřihl jistotu v podobě času 1:28,957. Hülkenbergovi a Zhouovi zkazil radost Gasly - projel cílem jako poslední a časem 1:29,411 oba odsunul na jedenácté resp. dvanácté místo s minimálním odstupem (0,040 a 0,050 vteřiny).
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Zhou, Magnussen, Bottas, Verstappen
Q3 - 12 minut:Zatímco Alonso a obě Ferrari vyrazili na trať, někteří piloti (Piastri, Stroll) téměř polovinu poslední části pročekali. Alonso opět zahájil nejlépe (1:28,925) a jeho krajan ve Ferrari se opět trápil (1:29,322). Solidně si vedl Russell, opět rychlejší než Hamilton, a penalizaci kompenzující Leclerc (1:28,757). Když však vyjel na okruh Pérez, bylo jasné, kdo tu kraluje - čas 1:28,265 ostatní soupeře doslova vymazal.
Před druhými pokusy celého pole odjeli své první rychlé kolo Stroll a Piastri, ale u obou nešlo o vůbec dobré časy (1:29,017 a 1:29,710), takže se rozhodli ještě pro druhý atak. Nejvíc se pozornost upírala na Mercedesy a Sainze, ale Hamilton byl dokonce pomalejší než v prvním rychlém kole (1:29,248), takže jazýčkem na vahách se stali Stroll a Sainz. Kanaďan zajel strhující první část a vypadalo to, že by mohl zopakovat své jediné PP z Turecka, ale závěr mu nevyšel a zlepšení bylo jen kosmetické. To Španěl opět po jednom přípravném kole navíc dokázal zabojovat a prodral se přes Strolla. Pérezovu suverenitu však nedokázal nikdo ohrozit, ani agilní Alonso, jemuž zlepšení nepřineslo kýžený útok na dlouho očekávané pole-position. Zlepšit se dokázal ještě Leclerc, ale Pérezovu pozici neohrozil - penalizace 10 místo ho odsouvá na 12. příčku za Guanyu Zhoua.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.