Neštěstí nechodí po horách, praví české přísloví a Max Verstappen ho asi nebude mít rád. V polovině druhé části kvalifikace totiž musel odstavit svůj vůz a přinejlepším bude muset zdolávat více než dvě třetiny soupeřů.
Povětrnostní podmínky oproti třetímu tréninku zůstaly téměř neměnné (vzduch 26°C, trať 32°C, vlhkost vzduchu 49 %, vítr 2,5 km/h), jenom začalo postupem času více foukat. Od počátku byla otázka, nakolik bude Leclerc schopen eliminovat svou očekávanou penalizaci a zda bude mít Red Bull vůbec soupeře.
Q1 - 18 minutKvalifikaci začaly Williamsy doprovázené Cunodou a byl to také Albon, kdo zapsal první čas večera - 1:30,167. Na pilotech byla evidentní velká snaha a dostávali se do potíží - hodiny vykroužil Alonso, de Vries a Sargeant (tomu byl posléze škrtnut čas za porušení traťových limitů), ale nejhůře dopadl Norris. V zatáčce 27 brnkl levým předním kolem o bariéru a v depu bylo zřejmé, že jeho kvalifikační působení skončilo. Piloti Ferrari nadále tápali (Leclerc 1:30,073, Sainz 1:31,093), takže do čela se posunul Pérez (1:29,261). Když se však rozjel Verstappen (1:28,761), rázem si mohl odpočinout. Sainz dlouho dlel na nepostupové příčce, až jízdou v posledních vteřinách poskočil vpřed (1:29,411). Čest McLarenu dokázal zachránit Piastri, zatímco AlphaTauri skončila už v Q1. Sargeant k dovršení smůly v posledních fázích Q1 rovněž "chytil" bariéru a poškodil si levé zadní kolo.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Albon, de Vries, Norris, Sargeant
Q2 - 15 minutAlonso a obě Alfy Romeo vyrazili na trať jako první a Španěl vypálil konkurenci opravdu vysoký výstřel - 1:28,757. Nevedlo se Sainzovi (1:29.900) a na dlouhou dobu se propadl do nepostupové zóny. Pak přišla vteřina pravdy pro Verstappena, nejdřív měl problémy se zvládnutím vozu, pak z jeho Red Bullu odpadl nějaký kousek, Max dramaticky zpomalil a doplížil se do depa. Prvotní podezření na poruchu převodovky, kterou před kvalifikací vyměnil, vystřídala jistota v podobě defektu poloosy. Prostor se tedy otevřel Pérezovi, jenž dokázal vykouzlit čas 1:28,635, zatímco na opačném konci se strhla bitva o poslední postupové místo. Patřil sem i Sainz, jemuž se nepovedlo první kolo, proto až do poslední chvíle vyčkával, aby nakonec vystřihl jistotu v podobě času 1:28,957. Hülkenbergovi a Zhouovi zkazil radost Gasly - projel cílem jako poslední a časem 1:29,411 oba odsunul na jedenácté resp. dvanácté místo s minimálním odstupem (0,040 a 0,050 vteřiny).
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Zhou, Magnussen, Bottas, Verstappen
Q3 - 12 minut:Zatímco Alonso a obě Ferrari vyrazili na trať, někteří piloti (Piastri, Stroll) téměř polovinu poslední části pročekali. Alonso opět zahájil nejlépe (1:28,925) a jeho krajan ve Ferrari se opět trápil (1:29,322). Solidně si vedl Russell, opět rychlejší než Hamilton, a penalizaci kompenzující Leclerc (1:28,757). Když však vyjel na okruh Pérez, bylo jasné, kdo tu kraluje - čas 1:28,265 ostatní soupeře doslova vymazal.
Před druhými pokusy celého pole odjeli své první rychlé kolo Stroll a Piastri, ale u obou nešlo o vůbec dobré časy (1:29,017 a 1:29,710), takže se rozhodli ještě pro druhý atak. Nejvíc se pozornost upírala na Mercedesy a Sainze, ale Hamilton byl dokonce pomalejší než v prvním rychlém kole (1:29,248), takže jazýčkem na vahách se stali Stroll a Sainz. Kanaďan zajel strhující první část a vypadalo to, že by mohl zopakovat své jediné PP z Turecka, ale závěr mu nevyšel a zlepšení bylo jen kosmetické. To Španěl opět po jednom přípravném kole navíc dokázal zabojovat a prodral se přes Strolla. Pérezovu suverenitu však nedokázal nikdo ohrozit, ani agilní Alonso, jemuž zlepšení nepřineslo kýžený útok na dlouho očekávané pole-position. Zlepšit se dokázal ještě Leclerc, ale Pérezovu pozici neohrozil - penalizace 10 místo ho odsouvá na 12. příčku za Guanyu Zhoua.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.