Neštěstí nechodí po horách, praví české přísloví a Max Verstappen ho asi nebude mít rád. V polovině druhé části kvalifikace totiž musel odstavit svůj vůz a přinejlepším bude muset zdolávat více než dvě třetiny soupeřů.
Povětrnostní podmínky oproti třetímu tréninku zůstaly téměř neměnné (vzduch 26°C, trať 32°C, vlhkost vzduchu 49 %, vítr 2,5 km/h), jenom začalo postupem času více foukat. Od počátku byla otázka, nakolik bude Leclerc schopen eliminovat svou očekávanou penalizaci a zda bude mít Red Bull vůbec soupeře.
Q1 - 18 minutKvalifikaci začaly Williamsy doprovázené Cunodou a byl to také Albon, kdo zapsal první čas večera - 1:30,167. Na pilotech byla evidentní velká snaha a dostávali se do potíží - hodiny vykroužil Alonso, de Vries a Sargeant (tomu byl posléze škrtnut čas za porušení traťových limitů), ale nejhůře dopadl Norris. V zatáčce 27 brnkl levým předním kolem o bariéru a v depu bylo zřejmé, že jeho kvalifikační působení skončilo. Piloti Ferrari nadále tápali (Leclerc 1:30,073, Sainz 1:31,093), takže do čela se posunul Pérez (1:29,261). Když se však rozjel Verstappen (1:28,761), rázem si mohl odpočinout. Sainz dlouho dlel na nepostupové příčce, až jízdou v posledních vteřinách poskočil vpřed (1:29,411). Čest McLarenu dokázal zachránit Piastri, zatímco AlphaTauri skončila už v Q1. Sargeant k dovršení smůly v posledních fázích Q1 rovněž "chytil" bariéru a poškodil si levé zadní kolo.
Do Q2 nepostoupili: Cunoda, Albon, de Vries, Norris, Sargeant
Q2 - 15 minutAlonso a obě Alfy Romeo vyrazili na trať jako první a Španěl vypálil konkurenci opravdu vysoký výstřel - 1:28,757. Nevedlo se Sainzovi (1:29.900) a na dlouhou dobu se propadl do nepostupové zóny. Pak přišla vteřina pravdy pro Verstappena, nejdřív měl problémy se zvládnutím vozu, pak z jeho Red Bullu odpadl nějaký kousek, Max dramaticky zpomalil a doplížil se do depa. Prvotní podezření na poruchu převodovky, kterou před kvalifikací vyměnil, vystřídala jistota v podobě defektu poloosy. Prostor se tedy otevřel Pérezovi, jenž dokázal vykouzlit čas 1:28,635, zatímco na opačném konci se strhla bitva o poslední postupové místo. Patřil sem i Sainz, jemuž se nepovedlo první kolo, proto až do poslední chvíle vyčkával, aby nakonec vystřihl jistotu v podobě času 1:28,957. Hülkenbergovi a Zhouovi zkazil radost Gasly - projel cílem jako poslední a časem 1:29,411 oba odsunul na jedenácté resp. dvanácté místo s minimálním odstupem (0,040 a 0,050 vteřiny).
Do Q3 nepostoupili: Hülkenberg, Zhou, Magnussen, Bottas, Verstappen
Q3 - 12 minut:Zatímco Alonso a obě Ferrari vyrazili na trať, někteří piloti (Piastri, Stroll) téměř polovinu poslední části pročekali. Alonso opět zahájil nejlépe (1:28,925) a jeho krajan ve Ferrari se opět trápil (1:29,322). Solidně si vedl Russell, opět rychlejší než Hamilton, a penalizaci kompenzující Leclerc (1:28,757). Když však vyjel na okruh Pérez, bylo jasné, kdo tu kraluje - čas 1:28,265 ostatní soupeře doslova vymazal.
Před druhými pokusy celého pole odjeli své první rychlé kolo Stroll a Piastri, ale u obou nešlo o vůbec dobré časy (1:29,017 a 1:29,710), takže se rozhodli ještě pro druhý atak. Nejvíc se pozornost upírala na Mercedesy a Sainze, ale Hamilton byl dokonce pomalejší než v prvním rychlém kole (1:29,248), takže jazýčkem na vahách se stali Stroll a Sainz. Kanaďan zajel strhující první část a vypadalo to, že by mohl zopakovat své jediné PP z Turecka, ale závěr mu nevyšel a zlepšení bylo jen kosmetické. To Španěl opět po jednom přípravném kole navíc dokázal zabojovat a prodral se přes Strolla. Pérezovu suverenitu však nedokázal nikdo ohrozit, ani agilní Alonso, jemuž zlepšení nepřineslo kýžený útok na dlouho očekávané pole-position. Zlepšit se dokázal ještě Leclerc, ale Pérezovu pozici neohrozil - penalizace 10 místo ho odsouvá na 12. příčku za Guanyu Zhoua.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.