Red Bull byl loni za překročení rozpočtového stropu v sezóně 2021 penalizován ve vývoji nového monopostu, podle Christiana Hornera to má na práci jeho týmu dost velký dopad. Nicméně věří, že se s tím vyrovnají a znovu budou bojovat o vítězství ve velkých cenách.
FIA mu na sklonku minulého roku udělila pokutu ve výši 7 mil. dolarů a na 12 měsíců omezila jeho aerodynamický vývoj o 10 %. To je podle šéfa stáje z Milton Keynes "výrazně" omezuje v přípravách na sezónu 2023, snaží se však přizpůsobit. Red Bull v omezenějším režimu pracuje již čtvrtinu roku, zatímco pokutu již celou zaplatil.
"Už máme za sebou asi 25 % trestu, samozřejmě to má dopad. Výrazně nás to omezuje - počet testů, které můžeme provést v našem aerodynamickém tunelu za kvartál," stěžuje si Horner podle kterého udělený trest nebyl adekvátní drobnému přestupku, který neměl žádný vliv na jejich výkonnost.
"Myslím, že tým se tomu musí přizpůsobit. A to zkrátka znamená, že se musíte více soustředit a být disciplinovanější v tom, s čím půjdeme do testovacího procesu v tunelu nebo v rámci simulačních nástrojů," přibližuje šéf Red Bullu.
I přesto podle něj budou moci bojovat znovu na špici: "Jde o jinou výzvu. Určitě jde o hendikep, vstupovat s tím do tohoto ročníku. Máme ale velmi schopné lidi, kteří se zabývají tím, jak dostat to nejlepší z toho, co je v našich možnostech, a zároveň to udělat co nejefektivněji."
Loni předváděli s Maxem Verstappenem dominantní výkony a ovládli oba šampionáty. Holanďan vyhrál rekordních 15 závodů a získal svůj druhý titul.
Nový monopost RB19 představí již tento pátek v New Yorku. Proč zvolili americký kontinent, to se brzy dozvíme. Líbí se jim atraktivní metropole s mrakodrapy, snaží se vyhovět svému hlavnímu sponzorovi (Oracle) sídlícímu v Texasu nebo oznámí významné nové partnerství, třeba s Fordem?
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.