Red Bull byl loni za překročení rozpočtového stropu v sezóně 2021 penalizován ve vývoji nového monopostu, podle Christiana Hornera to má na práci jeho týmu dost velký dopad. Nicméně věří, že se s tím vyrovnají a znovu budou bojovat o vítězství ve velkých cenách.
FIA mu na sklonku minulého roku udělila pokutu ve výši 7 mil. dolarů a na 12 měsíců omezila jeho aerodynamický vývoj o 10 %. To je podle šéfa stáje z Milton Keynes "výrazně" omezuje v přípravách na sezónu 2023, snaží se však přizpůsobit. Red Bull v omezenějším režimu pracuje již čtvrtinu roku, zatímco pokutu již celou zaplatil.
"Už máme za sebou asi 25 % trestu, samozřejmě to má dopad. Výrazně nás to omezuje - počet testů, které můžeme provést v našem aerodynamickém tunelu za kvartál," stěžuje si Horner podle kterého udělený trest nebyl adekvátní drobnému přestupku, který neměl žádný vliv na jejich výkonnost.
"Myslím, že tým se tomu musí přizpůsobit. A to zkrátka znamená, že se musíte více soustředit a být disciplinovanější v tom, s čím půjdeme do testovacího procesu v tunelu nebo v rámci simulačních nástrojů," přibližuje šéf Red Bullu.
I přesto podle něj budou moci bojovat znovu na špici: "Jde o jinou výzvu. Určitě jde o hendikep, vstupovat s tím do tohoto ročníku. Máme ale velmi schopné lidi, kteří se zabývají tím, jak dostat to nejlepší z toho, co je v našich možnostech, a zároveň to udělat co nejefektivněji."
Loni předváděli s Maxem Verstappenem dominantní výkony a ovládli oba šampionáty. Holanďan vyhrál rekordních 15 závodů a získal svůj druhý titul.
Nový monopost RB19 představí již tento pátek v New Yorku. Proč zvolili americký kontinent, to se brzy dozvíme. Líbí se jim atraktivní metropole s mrakodrapy, snaží se vyhovět svému hlavnímu sponzorovi (Oracle) sídlícímu v Texasu nebo oznámí významné nové partnerství, třeba s Fordem?
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.