Red Bull byl loni za překročení rozpočtového stropu v sezóně 2021 penalizován ve vývoji nového monopostu, podle Christiana Hornera to má na práci jeho týmu dost velký dopad. Nicméně věří, že se s tím vyrovnají a znovu budou bojovat o vítězství ve velkých cenách.
FIA mu na sklonku minulého roku udělila pokutu ve výši 7 mil. dolarů a na 12 měsíců omezila jeho aerodynamický vývoj o 10 %. To je podle šéfa stáje z Milton Keynes "výrazně" omezuje v přípravách na sezónu 2023, snaží se však přizpůsobit. Red Bull v omezenějším režimu pracuje již čtvrtinu roku, zatímco pokutu již celou zaplatil.
"Už máme za sebou asi 25 % trestu, samozřejmě to má dopad. Výrazně nás to omezuje - počet testů, které můžeme provést v našem aerodynamickém tunelu za kvartál," stěžuje si Horner podle kterého udělený trest nebyl adekvátní drobnému přestupku, který neměl žádný vliv na jejich výkonnost.
"Myslím, že tým se tomu musí přizpůsobit. A to zkrátka znamená, že se musíte více soustředit a být disciplinovanější v tom, s čím půjdeme do testovacího procesu v tunelu nebo v rámci simulačních nástrojů," přibližuje šéf Red Bullu.
I přesto podle něj budou moci bojovat znovu na špici: "Jde o jinou výzvu. Určitě jde o hendikep, vstupovat s tím do tohoto ročníku. Máme ale velmi schopné lidi, kteří se zabývají tím, jak dostat to nejlepší z toho, co je v našich možnostech, a zároveň to udělat co nejefektivněji."
Loni předváděli s Maxem Verstappenem dominantní výkony a ovládli oba šampionáty. Holanďan vyhrál rekordních 15 závodů a získal svůj druhý titul.
Nový monopost RB19 představí již tento pátek v New Yorku. Proč zvolili americký kontinent, to se brzy dozvíme. Líbí se jim atraktivní metropole s mrakodrapy, snaží se vyhovět svému hlavnímu sponzorovi (Oracle) sídlícímu v Texasu nebo oznámí významné nové partnerství, třeba s Fordem?
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.