MEXICO CITY - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Pilot Mercedesu George Russell po týdnu znovu předvedl nejrychlejší kolo, díky pozdní zastávce s mohutným náskokem na Red Bull. Jak si vedli ostatní jezdci?
Russell účelově díky náskoku na pátého Sainze zamířil do boxů v samotném závěru a svůj nejlepší pokus vystřihl v posledním kole s máváním šachovnicové vlajky - 1:20,153 min. Jeho čas byl o 1,622 sekundy rychlejší než čas domácího Sergia Péreze.
Mexičan v této statistice o 0,271 s předčil svého týmového kolegu a vítěze rekordního 14. závodu v jedné sezóně Maxe Verstappena. Mezi oba piloty Red Bullu se vklínil Daniel Ricciardo, jenž v posledním stintu na měkkých pneumatikách s McLarenem ožil.
StrategieVerstappen vyhrál po startu na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou v 25. kole. Red Bull dokázal dobře pečovat o pneumatiky, Max na ní vydržel 46 kol, proto na druhou zastávku nedošlo.
Totéž by jistě zvládl i Mercedes, který celý závod odjel zbytečně na o stupeň tvrdších směsích, které byly výrazně pomalejší (rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou dosahoval 0,6 s/kolo, mezi středně-tvrdou a tvrdou dokonce sekundu - dohromady 1,6 s). Hamilton se snažil seč mohl, dokázal však pouze vyrovnat svůj nejlepší výsledek sezóny, na který dosáhl také minulý týden v Austinu.
McLarenu se vydařila alternativní strategie u výše zmíněného Ricciarda, jenž v úvodu na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 44 kol, což mu umožnilo v druhém stintu přejít rovnou na měkké. Dokázal pak předjet několik soupeřů a vyjet si dostatečný náskok, aby na jeho celkové umístění neměla vliv desetisekundová penalizace, kterou právem dostal za nezvládnutý manévr při předjíždění Cunody.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.