MEXICO CITY - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Pilot Mercedesu George Russell po týdnu znovu předvedl nejrychlejší kolo, díky pozdní zastávce s mohutným náskokem na Red Bull. Jak si vedli ostatní jezdci?
Russell účelově díky náskoku na pátého Sainze zamířil do boxů v samotném závěru a svůj nejlepší pokus vystřihl v posledním kole s máváním šachovnicové vlajky - 1:20,153 min. Jeho čas byl o 1,622 sekundy rychlejší než čas domácího Sergia Péreze.
Mexičan v této statistice o 0,271 s předčil svého týmového kolegu a vítěze rekordního 14. závodu v jedné sezóně Maxe Verstappena. Mezi oba piloty Red Bullu se vklínil Daniel Ricciardo, jenž v posledním stintu na měkkých pneumatikách s McLarenem ožil.
StrategieVerstappen vyhrál po startu na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou v 25. kole. Red Bull dokázal dobře pečovat o pneumatiky, Max na ní vydržel 46 kol, proto na druhou zastávku nedošlo.
Totéž by jistě zvládl i Mercedes, který celý závod odjel zbytečně na o stupeň tvrdších směsích, které byly výrazně pomalejší (rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou dosahoval 0,6 s/kolo, mezi středně-tvrdou a tvrdou dokonce sekundu - dohromady 1,6 s). Hamilton se snažil seč mohl, dokázal však pouze vyrovnat svůj nejlepší výsledek sezóny, na který dosáhl také minulý týden v Austinu.
McLarenu se vydařila alternativní strategie u výše zmíněného Ricciarda, jenž v úvodu na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 44 kol, což mu umožnilo v druhém stintu přejít rovnou na měkké. Dokázal pak předjet několik soupeřů a vyjet si dostatečný náskok, aby na jeho celkové umístění neměla vliv desetisekundová penalizace, kterou právem dostal za nezvládnutý manévr při předjíždění Cunody.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.