MEXICO CITY - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU; Pilot Mercedesu George Russell po týdnu znovu předvedl nejrychlejší kolo, díky pozdní zastávce s mohutným náskokem na Red Bull. Jak si vedli ostatní jezdci?
Russell účelově díky náskoku na pátého Sainze zamířil do boxů v samotném závěru a svůj nejlepší pokus vystřihl v posledním kole s máváním šachovnicové vlajky - 1:20,153 min. Jeho čas byl o 1,622 sekundy rychlejší než čas domácího Sergia Péreze.
Mexičan v této statistice o 0,271 s předčil svého týmového kolegu a vítěze rekordního 14. závodu v jedné sezóně Maxe Verstappena. Mezi oba piloty Red Bullu se vklínil Daniel Ricciardo, jenž v posledním stintu na měkkých pneumatikách s McLarenem ožil.
StrategieVerstappen vyhrál po startu na měkké směsi s přezutím na středně-tvrdou v 25. kole. Red Bull dokázal dobře pečovat o pneumatiky, Max na ní vydržel 46 kol, proto na druhou zastávku nedošlo.
Totéž by jistě zvládl i Mercedes, který celý závod odjel zbytečně na o stupeň tvrdších směsích, které byly výrazně pomalejší (rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou dosahoval 0,6 s/kolo, mezi středně-tvrdou a tvrdou dokonce sekundu - dohromady 1,6 s). Hamilton se snažil seč mohl, dokázal však pouze vyrovnat svůj nejlepší výsledek sezóny, na který dosáhl také minulý týden v Austinu.
McLarenu se vydařila alternativní strategie u výše zmíněného Ricciarda, jenž v úvodu na středně-tvrdých pneumatikách vydržel 44 kol, což mu umožnilo v druhém stintu přejít rovnou na měkké. Dokázal pak předjet několik soupeřů a vyjet si dostatečný náskok, aby na jeho celkové umístění neměla vliv desetisekundová penalizace, kterou právem dostal za nezvládnutý manévr při předjíždění Cunody.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.