Ve druhém tréninku v kanadském Montrealu byl opět nejrychlejší Max Verstappen. Ferrari je ale blízko, takže pro zbytek vikendu můžeme očekávat vyrovnanou bitvu.
V úvodu druhého tréninku zajel nejrychlejší čas Verstapen (1:15,618). Holanďan kroužil na středně tvrdém obutí. Pérez byl po svém prvním měřeném kole o sedm desetin pomalejší. Leclerc si mezitím stěžoval na problémy s turbem. Zato Verstappen hledal limity tratě. V desáté zatáčce to ale přehnal a musel vzít zavděk projetím zatáčky rovně.
Sainz hlásil svému inženýrovi, že poskakování je výraznější než v prvním tréninku. Podle zákulisních informací ještě FIA v Kanadě nebude dbát na dodržování nové směrnice směřované právě k poskakování. Tento závodní víkend by měl sloužit pouze k vyhodnocení situace.
[Not liked by the FIA]#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/x2eCvSKkB6
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022Drobné problémy potkaly Vettela a Schumachera. Oba jezdci se nevešli do zatáček, což rezultovalo ve výlety mimo trať. Ty se v obou případech obešly bez hmatatelných škod. Technika zlobila Bottase. Fin ve službách Alfy Romeo měl nepojízdný vůz, který se snažili dát dohromady jeho mechanici.
V rámci kvalifikačních simulací opět vládl Verstappen, který zajel čas 1:14,1. Druhý Leclerc ztrácel 0,081 sekundy. Třetí byl Sainz. Španěl měl na svém kontě manko dvou desetin. Rychlé kolo nevyšlo Pérezovi, Sergio ztrácel na Maxe vteřinu a průběžně mu patřila až jedenáctá příčka. Naopak skvělé kolo vykouzlil Vettel. Čtyřnásobný šampion byl průběžně čtvrtý se ztrátou pouhých tří desetin.
Střed pole vypadal velmi vyrovnaně. Kvalitní kola zajížděl Alonso nebo Gasly, v první desítce měl oba vozy také McLaren. Trápil se až třináctý Hamilton. Jeho týmový kolega Russell na tom byl líp o čtyři desetiny. Pět minut před koncem třetího tréninku zahlásil Hamilton do týmového rádia, že vůz je neříditelný. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace. Nutno dodat, že podle predikcí je vysoká pravděpodobnost deště.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.