Ve druhém tréninku v kanadském Montrealu byl opět nejrychlejší Max Verstappen. Ferrari je ale blízko, takže pro zbytek vikendu můžeme očekávat vyrovnanou bitvu.
V úvodu druhého tréninku zajel nejrychlejší čas Verstapen (1:15,618). Holanďan kroužil na středně tvrdém obutí. Pérez byl po svém prvním měřeném kole o sedm desetin pomalejší. Leclerc si mezitím stěžoval na problémy s turbem. Zato Verstappen hledal limity tratě. V desáté zatáčce to ale přehnal a musel vzít zavděk projetím zatáčky rovně.
Sainz hlásil svému inženýrovi, že poskakování je výraznější než v prvním tréninku. Podle zákulisních informací ještě FIA v Kanadě nebude dbát na dodržování nové směrnice směřované právě k poskakování. Tento závodní víkend by měl sloužit pouze k vyhodnocení situace.
[Not liked by the FIA]#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/x2eCvSKkB6
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022Drobné problémy potkaly Vettela a Schumachera. Oba jezdci se nevešli do zatáček, což rezultovalo ve výlety mimo trať. Ty se v obou případech obešly bez hmatatelných škod. Technika zlobila Bottase. Fin ve službách Alfy Romeo měl nepojízdný vůz, který se snažili dát dohromady jeho mechanici.
V rámci kvalifikačních simulací opět vládl Verstappen, který zajel čas 1:14,1. Druhý Leclerc ztrácel 0,081 sekundy. Třetí byl Sainz. Španěl měl na svém kontě manko dvou desetin. Rychlé kolo nevyšlo Pérezovi, Sergio ztrácel na Maxe vteřinu a průběžně mu patřila až jedenáctá příčka. Naopak skvělé kolo vykouzlil Vettel. Čtyřnásobný šampion byl průběžně čtvrtý se ztrátou pouhých tří desetin.
Střed pole vypadal velmi vyrovnaně. Kvalitní kola zajížděl Alonso nebo Gasly, v první desítce měl oba vozy také McLaren. Trápil se až třináctý Hamilton. Jeho týmový kolega Russell na tom byl líp o čtyři desetiny. Pět minut před koncem třetího tréninku zahlásil Hamilton do týmového rádia, že vůz je neříditelný. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace. Nutno dodat, že podle predikcí je vysoká pravděpodobnost deště.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.