Ve druhém tréninku v kanadském Montrealu byl opět nejrychlejší Max Verstappen. Ferrari je ale blízko, takže pro zbytek vikendu můžeme očekávat vyrovnanou bitvu.
V úvodu druhého tréninku zajel nejrychlejší čas Verstapen (1:15,618). Holanďan kroužil na středně tvrdém obutí. Pérez byl po svém prvním měřeném kole o sedm desetin pomalejší. Leclerc si mezitím stěžoval na problémy s turbem. Zato Verstappen hledal limity tratě. V desáté zatáčce to ale přehnal a musel vzít zavděk projetím zatáčky rovně.
Sainz hlásil svému inženýrovi, že poskakování je výraznější než v prvním tréninku. Podle zákulisních informací ještě FIA v Kanadě nebude dbát na dodržování nové směrnice směřované právě k poskakování. Tento závodní víkend by měl sloužit pouze k vyhodnocení situace.
[Not liked by the FIA]#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/x2eCvSKkB6
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022Drobné problémy potkaly Vettela a Schumachera. Oba jezdci se nevešli do zatáček, což rezultovalo ve výlety mimo trať. Ty se v obou případech obešly bez hmatatelných škod. Technika zlobila Bottase. Fin ve službách Alfy Romeo měl nepojízdný vůz, který se snažili dát dohromady jeho mechanici.
V rámci kvalifikačních simulací opět vládl Verstappen, který zajel čas 1:14,1. Druhý Leclerc ztrácel 0,081 sekundy. Třetí byl Sainz. Španěl měl na svém kontě manko dvou desetin. Rychlé kolo nevyšlo Pérezovi, Sergio ztrácel na Maxe vteřinu a průběžně mu patřila až jedenáctá příčka. Naopak skvělé kolo vykouzlil Vettel. Čtyřnásobný šampion byl průběžně čtvrtý se ztrátou pouhých tří desetin.
Střed pole vypadal velmi vyrovnaně. Kvalitní kola zajížděl Alonso nebo Gasly, v první desítce měl oba vozy také McLaren. Trápil se až třináctý Hamilton. Jeho týmový kolega Russell na tom byl líp o čtyři desetiny. Pět minut před koncem třetího tréninku zahlásil Hamilton do týmového rádia, že vůz je neříditelný. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace. Nutno dodat, že podle predikcí je vysoká pravděpodobnost deště.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.