V prvním tréninku navrátivší VC Kanady byl nejrychlejší Max Verstappen o 246 tisícin před Sainzem a o další desetinu před Fernandem Alonsem. Leclerc, kterému hrozí pro tento víkend penalizace, byl s půlvteřinovou ztrátou až pátý. Skvěle si vedli i jezdci stáje Aston Martin, Stroll skončil v totožném čase s Hamitonem sedmý a Vettel byl devátý.
Po včerejších prudkých deštích jsme naskočili do prvního tréninku VC Kanady, která se jela naposled v roce 2019. Už před začátkem bylo oznámeno, že motor Charlese Leclerca z Baku již nelze opravit a hrozí mu již tento víkend penalizace. Právě Monačan to od začátku společně s Alonsem a Cunodou zkoušel na měkké směsi, ostatní na středně tvrdých pneumatikách.
Po patnácti minutách jsme mohli vidět na čele Verstappena s Pérezem, kteří dominovali a byli prozatím před vozy Ferrari, respektive před Sainzem, o 7 desetin. Ale mezi ně se ještě vtísnil Fernando Alonso na měkké směsi, jenže se nedařilo jeho týmovému kolegovi, Estebana Ocona postihla závada s pravou přední brzdou, kvůli které musel zajet za svými mechaniky.
Esteban Ocon limps back to the pits with a smoking front-right wheel Debris on the circuit looks to have overheated the brakes #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/SP5qE5sbC1
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022V polovině tréninku jsme mohli vidět skoro u všech časy na středně tvrdých pneumatikách, přičemž se tato směs jevila za nejrychlejší, ale od tohoto okamžiku jsme již viděli zrychlování časů v důsledku přezutí na měkkou směs. Jako první to zkusil Stroll s Vettelem, kterým tento tah vyšel a po rozjetí této směsi se objevili na 3. a 4. místě. Na prvním místě byl potom Pérez s časem 1:15,660 a druhý byl Verstappen s minimální ztrátou. Na červené to zkusil i Leclerc, ten se se svým prvním kolem zařadil za Strolla, ale jeho druhé kolo bylo o poznání lepší. Ztratil pouhých 6 tisícin na průběžně vedoucího Péreze. Tímto okamžikem byl ale Pérez odsunut, protože se Sainzovi povedlo poskládat skvělé kolo o hodnotě 1:15,441.
Solidními výkony se prezentovaly i oba McLareny, ty se umístily v první desítce, přičemž měl navrch Ricciardo, ale duo jezdců od sebe rozsekl Pierre Gasly. Překvapením byl výkon Alexe Albona, který první desítku uzavíral.
Over halfway through FP1! Alex is in P10 with Nicky in P17 👌#WeAreWilliams #CanadianGP pic.twitter.com/Zf9ed4f9KB
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 17, 2022Přetahovaná o nejrychlejší kolo pokračovala, ale 20 minut před koncem tahal za delší konec provazu Max Verstappen se svým časem 1:15,158. Nesměli jsme ale zapomínat na Fernanda Alonsa, ten se objevil opět na 3. místě se ztrátou necelých 4 desetin na Sainze. A to už byla jedna z posledních změn prvního volného tréninku v Kanadě.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.