V prvním tréninku navrátivší VC Kanady byl nejrychlejší Max Verstappen o 246 tisícin před Sainzem a o další desetinu před Fernandem Alonsem. Leclerc, kterému hrozí pro tento víkend penalizace, byl s půlvteřinovou ztrátou až pátý. Skvěle si vedli i jezdci stáje Aston Martin, Stroll skončil v totožném čase s Hamitonem sedmý a Vettel byl devátý.
Po včerejších prudkých deštích jsme naskočili do prvního tréninku VC Kanady, která se jela naposled v roce 2019. Už před začátkem bylo oznámeno, že motor Charlese Leclerca z Baku již nelze opravit a hrozí mu již tento víkend penalizace. Právě Monačan to od začátku společně s Alonsem a Cunodou zkoušel na měkké směsi, ostatní na středně tvrdých pneumatikách.
Po patnácti minutách jsme mohli vidět na čele Verstappena s Pérezem, kteří dominovali a byli prozatím před vozy Ferrari, respektive před Sainzem, o 7 desetin. Ale mezi ně se ještě vtísnil Fernando Alonso na měkké směsi, jenže se nedařilo jeho týmovému kolegovi, Estebana Ocona postihla závada s pravou přední brzdou, kvůli které musel zajet za svými mechaniky.
Esteban Ocon limps back to the pits with a smoking front-right wheel Debris on the circuit looks to have overheated the brakes #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/SP5qE5sbC1
— Formula 1 (@F1) June 17, 2022V polovině tréninku jsme mohli vidět skoro u všech časy na středně tvrdých pneumatikách, přičemž se tato směs jevila za nejrychlejší, ale od tohoto okamžiku jsme již viděli zrychlování časů v důsledku přezutí na měkkou směs. Jako první to zkusil Stroll s Vettelem, kterým tento tah vyšel a po rozjetí této směsi se objevili na 3. a 4. místě. Na prvním místě byl potom Pérez s časem 1:15,660 a druhý byl Verstappen s minimální ztrátou. Na červené to zkusil i Leclerc, ten se se svým prvním kolem zařadil za Strolla, ale jeho druhé kolo bylo o poznání lepší. Ztratil pouhých 6 tisícin na průběžně vedoucího Péreze. Tímto okamžikem byl ale Pérez odsunut, protože se Sainzovi povedlo poskládat skvělé kolo o hodnotě 1:15,441.
Solidními výkony se prezentovaly i oba McLareny, ty se umístily v první desítce, přičemž měl navrch Ricciardo, ale duo jezdců od sebe rozsekl Pierre Gasly. Překvapením byl výkon Alexe Albona, který první desítku uzavíral.
Over halfway through FP1! Alex is in P10 with Nicky in P17 👌#WeAreWilliams #CanadianGP pic.twitter.com/Zf9ed4f9KB
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 17, 2022Přetahovaná o nejrychlejší kolo pokračovala, ale 20 minut před koncem tahal za delší konec provazu Max Verstappen se svým časem 1:15,158. Nesměli jsme ale zapomínat na Fernanda Alonsa, ten se objevil opět na 3. místě se ztrátou necelých 4 desetin na Sainze. A to už byla jedna z posledních změn prvního volného tréninku v Kanadě.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.